تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد گفت: انقلاب اسلامی احیاگر هویت زن در عصر حاضر است که پس از سالها مظلومیت و جایگاه واقعی زن را به جامعه شناساند.
کد خبر: ۷۰۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 29 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام سعید صفی در همایش تبیین نقش انقلاب اسلامی در احیای نقش زن اظهار داشت: پیش از شکل گیری نظام اسلامی زن در جایگاه واقعی خود قرار نداشت و برای این شخصیت ارزشی قائل نبودند.
وی ادامه داد: امروز همین تفکر در غرب نیز وجود دارد و نگاه به زن یک نگاه ابزاری و کالایی است، اما در نقطه مقابل، انقلاب اسلامی جایگاهی ارزشی برای زن قائل است.
صفی با اشاره به وجود 3 دیدگاه در خصوص جایگاه زنان در جامعه تصریح کرد: برتری مرد، برتری زن و برابری زن و مرد شامل این سه تفکر است که انقلاب اسلامی ضمن درنظر گرفتن تفاوت های زن و مردم جایگاه برابری برای هر دو قائل است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: تصور غلطی در جامعه ترویج می شود که زن در اسلام مظلوم است درحالی که باید گفت اسلام نه تنها به زن بهاد داده و او را از نظر حقوق برابر مرد می داند بلکه در برخی از امور زن را مقدم می داند.
صفی خاطرنشان کرد: هرچند امروز نیز کاستی هایی در خصوص برخورد با زن در خانواده ها و جامعه وجود دارد که این امر ناشی از عدم آگاهی نسبت به حقوق و جایگاه زن در اسلام است.
وی با بیان اینکه اسلام پایه گذار آزادی زن در جامعه است، افزود: انقلاب ایران که بر مبنای احکام و آموزه های دین اسلام شکل گرفته چنین تفکری را در خصوص زن دارد و شخصیت به تاراج رفته زن را به وی بازگرداند.
صفی تاکید کرد: ضروری است تا نقش و حقوق زن در اسلام بیش از پیش تبیین شود تا کاستی های موجود برطرف و زنان به قابلیت های خود در خانواده و جامعه آگاه تر شوند.
هم اکنون نزدیک به 45 هزار نیروی زن شاغل در چهارمحال و بختیاری وجود که در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می کنند.
به تازگی نیز سند ارتقای وضعیت زنان استان تدوین و برای تصویب به معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری ارسال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار