تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از اختصاص 91 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به آموزش جوامع محلی و بهره برداران منابع طبیعی در اجرای طرح های آبخیزداری خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 13 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- وحید جعفریان در حاشیه کارگاه آموزشی منطقه ای حل تعارض در طرح های منابع طبیعی در شهرکرد با تاکید بر مردمی کردن فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: بیش از یک میلیون نفر از اراضی ملی و منابع طبیعی بهره برداری می کنند.
بگفته وی به منظور ارائه آموزش به جوامع محلی و بهره برداران 250 نفر تسهیلگر در کشور انتخاب شده است.
جعفریان اظهار داشت: با ارائه اموزش به جوامع محلی و بهره برداران طی سال جاری بستر اعتماد این قشر به فعالیت های آبخیزداری فراهم خواهد شد.
وی گفت: آموزش و مشارکت مردم در حراست از عرصه های منابع ‌طبیعی اولویت اول برنامه های آبخیزداری و آبخوان داری است.
جعفریان اظهار داشت: ظرفیت سازی، آموزش، توانمندسازی و انعطاف پذیری در برنامه ریزی و طرح نویسی برای افزایش ارتباط مردم با طرح های منابع طبیعی است.
وی با اشاره به رویکرد اخیر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در افزایش مشارکت مردم و جوامع محلی در برنامه های مختلف از جمله آبخیزداری و آبخوان داری و همچنین طرح های منابع طبیعی افزود: ظرفیت سازی برای حضور جوامع محلی با همکاری تسهیلگران منابع طبیعی از برنامه های اصلی است.
وی گفت: در حال حاضر با تصویب قانون بند 'ب' ماده 29 احکام دائمی قانون برنامه ششم توسعه زمینه ارتباط مستقیم و واگذاری فعالیت های منابع طبیعی به جوامع محلی و گروه های محلی فراهم است.
200 میلیون دلار طی سال جاری از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در سطح کشور اختصاص یافت.
کارگاه آموزشی منطقه ای مدیریت تعارض با حضور کارشناس و روسای ادارات آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان های بالادست کارون از جمله چهارمحال وبختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان خوزستان و فارس به مدت 2 روز در شهرکرد در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار