تابناک چهارمحال و بختیاری- مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری از افزایش 10 درصدی تولید ماهی زینتی در سال جاری در 7 مزرعه فعال این استان خبر داد و گفت: بیش از 290 هزار قطعه ماهی با ارقام مختلف در استان تولید و آماده توزیع برای شب عید شده است.
کد خبر: ۷۱۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 14 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- پرویز منصوری افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی است.
وی، ماهیان تولیدی استان را شامل، گونه های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید ماهی زینتی را دارد.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری، افزایش تولید محصولات آبزی پروری و حمایت از بهره برداران را از سیاست های دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید ماهیان زینتی این استان در پایان برنامه ششم توسعه به بیش از500 هزار قطعه در سال افزایش می یابد.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال وبختیاری، نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی را مشکل اصلی بهره برداران ذکر کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان صادرات بخش عمده ای از ماهیان زینتی مرغوب استان وجود دارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود با داشتن آب و هوای چهار فصل، سالانه با تولید بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور و بیش از400 هزار ماهی زینتی را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار