تابناک چهارمحال و.بختیاری- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : رفع مشکلات پیش روی صادر کنندگان یکی از مهمترین دغدغه های اصلی دولت است و دولت به دنبال رفع موانع صادرکنندگان است.
کد خبر: ۷۱۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 16 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- الله کرم نصیری در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی شهرکرد تصریح کرد : اگر زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی و صنعتی به درستی اجرا نشود، موجب اختلال در امر تولید و در نتیجه از دست رفتن بازار و کاهش سبد درآمد بهره بردار خواهد شد.
وی ، توسعه فرآوری محصولات با روش نوین بازار پسند بین المللی را تنها راه راه دستیابی محصولات تولیدی استان به بازارهای جهانی عنوان و تاکید کرد : در صورت غفلت از دستیابی به استانداردهای بین المللی صادرات با توجه به وجود رقابت سنگین کشورهای همسایه، بدون شک تولید کننده محصولات بازار صادرات را از دست خواهند داد.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز ، با اشاره به کشت محصولات گلخانه ای در سطح 22 هکتار در راستای تغییر الگوی کشت، اظهار داشت : این استان با تولید سالانه 7 میلیون و 500 هزار تن محصول قارچ دکمه ای و تولید بیش از 7 میلیون گل زینتی در 13 گلخانه، رتبه نهم در تولید قارچ و رتبه پنجم در توسعه وسعت گلخانه ای کشور را به خود اختصاص داده است.
ذبیح الله غریب افزود: امسال 7 میلیون و 200 هزار دلار محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شد که بخش عمده آن مربوط به صادرات خوراک شیلات و شیر خشک نوزاد بوده است.
وی، از تولید 24 هزار تن محصول بادام مامایی صادراتی در سالجاری خبر داد و گفت: بدلیل نبود واحد فرآوری مناسب، بخش عمده ای از این محصول در استانهای دیگر توسط دلالان و واسطه ها صادر
می شود.
مدیرعامل مجتمع سیمان شهرکرد نیز در این نشست از ثبت سفارش فروش محموله کلینکر(Clinker) این کارخانه به میزان 900 هزار تن در سال جاری خبر داد و گفت : افزایش سه برابری قیمت کرایه حمل نقل محموله به بندر امام (ره) در طول سال جاری، مهمترین مشکل صادرات سیمان استان است.
حسن رضایی افزود: همکاری نکردن کشتی های باربری با کارشکنی برخی کشورهای منطقه موجب معطل ماندن محصول ثبت سفارش شده به کشورهای مقصد کویت و بنگلادش شده است.
وی تصریح کرد : در صورت ساماندهی نشدن قیمت کرایه حمل داخلی و همکاری نکردن کشتی های باری در بنادر، احتمال لغو قرارداد صادرات را به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل مجتمع سیمان شهرکرد از مسئولان و متولیان صادرات محصولات تولیدی استان خواست تا با توجه به بازارپسند بودن محصول سیمان این استان در کشورهای همسایه عراق و سوریه موانع فرایند صادرات برطرف کنند.
در جلسه شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که در اتاق بازرگانی این استان برگزارشد ، اعضا جلسه در مورد رفع موانع تولید و صادرات محصولات بحث و تبادل نظر کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار