تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان از نصب 47 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 19 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- آیت حسنی افزود: این آبگرمکن ها با مخزن 200 لیتری به منظور افزایش مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها در قالب پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت مناطق جنگل نشین و استفاده از انرژی های پاک و نو نصب شده است.
وی با بیان اینکه این آبگرمکن ها با همکاری وزارت دفاع و سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری تهیه شده است، افزود: برای خرید آبگرمکن ها بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته وی، این آبگرمکن ها در روستاهای جنگل نشین 'لیرابی'،
'له دراز'، 'آب طلایه' و 'بردکارخانه' توزیع و نصب و آبگرمکن های هیزمی جمع آوری شده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از چهارمحال و بختیاری بخصوص در شهرستان لردگان جنگلی است و امکان گازرسانی به برخی از نقاط روستایی و جنگلی وجود ندارد، در این مناطق مردم از هیزم به عنوان سوخت برای گرم کردن و ایجاد حرارت استفاده می کنند.
جنگل های زاگرس طی سال های اخیر با عوامل تخریب روبه شده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
51 درصد جنگل های بلوط چهارمحال وبختیاری در لردگان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار