تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اتحادیه قنادان شهرستان شهرکرد گفت: قدرت مردم در خرید شیرینی به نصف کاهش یافته است، همچنین میزان فروش قنادی‌ها به دلیل افزایش قیمت شیرینی، 50 تا 60 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۱۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 20 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- فرشاد امینیان اظهار کرد: قیمت انواع شیرینی نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است که احتمال دارد 10 تا 20 درصد دیگر نیز گران شود.
وی افزایش 100 درصدی قیمت آرد نسبت به سال گذشته، افزایش 100 درصدی قیمت شکر، افزایش انواع مغزها بیش از 200 درصد، افزایش قیمت وانیل بیش از 100 درصد و افزایش قیمت خلال‌جات بیش از 100 درصد را از دلایل افزایش قیمت شیرینی در قنادی‌ها عنوان کرد.
امینیان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تقاضای مردم به خرید شیرینی‌ نخودچی و دیگر شیرینی‌های مخصوص به ایام عید، قیمت هل با کیفیت مطلوب سه تا چهار برابر افزایش یافته است.
وی در خصوص افزایش بیش از دو برابری قیمت گز در سطح بازار، تصریح کرد: امسال وزن جعبه‌ای گز کاهش یافته، به طوری که وزن جعبه گز 440 گرمی با همان به 330 گرم رسیده است که با این وجود قدرت خرید مردم نصف می‌شود.
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان شهرکرد اضافه کرد: قیمت تمامی شکلات‌ها اعم از کادویی، جعبه‌ای ساده و فله‌ای  بیش از دو برابر افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه مردم خوراکی دیگری را جایگزین شیرینی نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: قدرت مردم در خرید شیرینی به نصف کاهش یافته است، همچنین میزان فروش قنادی‌ها به دلیل افزایش قیمت شیرینی، 50 تا 60 درصد کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار