سرپرست میراث فرهنگی استان تاکید کرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: باید هر ساله برای ایام نوروز و تعطیلات، مسائل و مشکلات سال گذشته برای اسکان مسافران و دیگر مسائل برطرف شود.
کد خبر: ۷۱۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 23 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد جوادی در کمیته برنامه‌ریزی و آمار سفر‌های نوروزی استان، با اشاره به اینکه زیرساخت‌های شهری به دلیل ایجاد چادر توسط مسافران از بین رفته است، اظهار کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های متولی استان، همکاری لازم را داشته باشند تا از بروز این امر جلوگیری شود که بخشی از آن به فرهنگ‌سازی ارتباط دارد و می‌توان با نصب بنر در شهرها به فرهنگ‌سازی و حفظ زیرساخت کمک کرد.
وی افزود: پیشنهاد می‌شود برای مسافران تابستانی و جلوگیری از نابودی زیرساخت‌های شهری، شهرداری کیوسک‌هایی را برای استقرار مسافران در نظر بگیرد و با اجاره‌های ارزان قیمت آن‌ها را در اختیار مسافران قرار دهد، زیرا از این طریق شهرداری هم به درآمدزایی خواهد رسید.
جوادی با اشاره به اینکه بحث تامین اعتبارات برای اسکان مسافران نوروزی و خرید تجهیزات برای مدارس آموزش و پرورش، در ستاد سفر مطرح شد، تصریح کرد: قول‌هایی برای تامین اعتبارات داده شده است و منتظر اعلام نظر ستاد برای اعتبار مورد نیاز به منظور تامین تجهیزات در مدارس هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها هتل و یا مهمانسرایی برای مسافران وجود ندارد، بیان کرد: لازم است مکان‌یابی صحیحی توسط فرمانداری‌ها و یا شهرداری در این زمینه صورت گیرد و از سوی بخش خصوصی کانکس‌هایی در آن منطقه مستقر شوند تا مسافران از آن کانکس‌ها استفاده کنند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: باید هر ساله برای ایام نوروز و تعطیلات، مسائل و مشکلات سال گذشته برطرف شود، اگر هر سال وضعیت مطلوبی برای مسافران فراهم نشود بر مشکلات افزوده خواهد شد که امید است مسائل از سوی دستگاه‌های متولی پیگیری تا نواقص سال گذشته برطرف شود.
در ادامه رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهرنگ فرجام سمیعی گفت: آمار بحث مهمی است زیرا بسیاری از نتایجی که در آینده بدست می‌آید از طریق آمار است.
وی بیان کرد: عمده‌ترین مشکل موجود در استان تشخیص ندادن گردشگر و مسافر است، بنابراین لازم است آماری که از ورود مسافران ایام نوروز به استان ارائه می‌شود هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط وجود داشته باشد تا در صورتی که ماندگاری مسافر در استان صرفه اقتصادی ندارد برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد تا به آینده استان کمک شود.
سمیعی در خصوص کمبود نفت در مدارس کوهرنگ برای اسکان مسافران، بیان کرد: علاوه بر این مدارس شهرستان کوهرنگ از لحاظ تجهیزات از جمله فرش و پتو در مذیقه هستند که باید برای این مشکل برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.
در این جلسه اعضای کمیته پیشنهاداتی را ارائه کردند و مقرر شد دبیرخانه ستاد آمار روزانه مسافران نوروزی به استان را جمع‌بندی و پس از آن اعلام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار