تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی و تسریع در بهره برداری از دانشکده فنی و مهندسی بروجن خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 12 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: از مهمترین ضرورت های شهرستان بروجن در بخش علوم، تحقیقات و فناوری، فعال شدن دانشکده های فنی و مهندسی و پژوهشکده علوم نانو و بیو به عنوان مطالبه مردم است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به عنوان نماینده بروجن چه اقدامی برای جذب اعتبار برای این دو دانشکده داشته اید ؟ نیز گفت: در این زمینه اختصاص 40میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی دانشکده فنی و مهندسی را پیگیری کردم.
ربیعی یادآور شد : در این زمینه با خیرین نیز در راستای راه اندازی دانشکده های بروجن برای بهره مندی دانشجویان نشست های مختلفی داشتم.
وی ادامه داد : مهمترین خواسته و انتظار از وزارت علوم و مسوولان استان توجه ویژه به شهرستان بروجن برای فعال شدن دانشکده فنی و مهندسی در سال 98 است و دانشکده منابع طبیعی و پژوهشکده ها برنامه ی سالهای بعدی است.
به گفته وی، بنده از اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخواست کردم در سفر به بروجن از نزدیک شاهد فضای این دانشکده ها باشند تا بر راه اندازی این دو دانشکده به دلیل تضییع نشدن حقوق مردم و سرمایه های موجود تاکید شود.
ربیعی یادآور شد: مدیرکل حقوقی و پارلمانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات از این دو دانشکده در هفته اخیر دیدار کرد و در دیدار خود از دانشکده فنی و مهندسی اعلام کرد که به طور حتم اهتمام لازم برای راه اندازی دانشکده فنی و مهندسی باید وجود داشته باشد.
وی در خصوص چگونگی تاخیر در روند اجرایی این دو دانشکده گفت : تاسیس دانشکده های فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن از سال 85 به عنوان یکی از برنامه های دانشگاه شهرکرد مصوب شد.
ربیعی یادآور شد: به دلیل اینکه شهرستان بروجن به عنوان پایتخت صنعت چهارمحال و بختیاری مطرح است و دارای رتبه تولید علم و فناوری و وجود نخبگان و فرهیختگان است، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری موافقت اصولی آن را صادر می کند و عملیات ساخت این دو دانشکده در بروجن آغاز می شود.
به گفته وی، فرایند ساخت این دانشکده ها تا 93 ادامه داشت که از سال 94 این مساله به دلیل بی توجهی مسوولان ، وزارت علوم و تحقیقات به دلیل کُند شدن روند اجرایی ، اعلام می کند در صورت تداوم توقف روند اجرایی موافقت این دو دانشکده را لغو خواهد کرد و بدلیل عدم اهتمام مسوولان در استان طبق مصوبه شورای گسترش اموزش عالی وزارت عتف در سال ۱۳۹۴ موافقت اصولی لغو می شود.
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حالی که پیشرفت فیزیکی دانشکده های فنی و مهندسی و کشاورزی حدود 65درصد و 80 درصد بود.
ربیعی اظهار داشت : در سال 94 هیچ گونه اعتراضی از سوی مسوولان چهارمحال و بختیاری نسبت به این عمل وزارت علوم و تحقیقات انجام نمی شود.
وی به پیگیری ها مستمر خود برای جذب اعتبار ات لازم برای به بهره برداری رسیدن دانشکده های فوق اشاره کرد.
ربیعی ادامه داد :در دو سال اخیر پیگیری های لازم برای دریافت اعتبار انجام شد و به عنوان مطالبه مردمی الزام تکمیل و بهره برداری از این دو دانشکده برای دانشگاه شهرکرد و وزارت علوم ایجاد شد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در پیگیری های صورت گرفته ، در نشست کمیسیون هیات امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با برنامه راهبردی دانشگاه شهرکرد برای ایجاد رشته های مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی پیلمر، مهندسی نساجی و صنایع مبلمان برای این دانشکده ها موافقت شد.
ربیعی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت و جایگاه شهرستان بروجن در صنعت ، راه اندازی این دو دانشکده بهترین نوید برای مردم استان است.
شهرستان بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و یکی از شهرستان های نخبه پرور و صنعتی استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار