تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو عیات علمی و مدیر کارآفرینی دانشگاه پیام نور شهرکرد گفت: تحقق شعار سال مبنی بر 'رونق تولید' نیازمند تغییر نگاه های موجود و تمرکز بر شکوفا کردن استعدادهای جوانان است.
کد خبر: ۷۳۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 09 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- امین میرزاخانی افزود: استعدادهای بیشماری در دانشگاه های کشور وجود دارد که اگر مهارت های لازم را فرا گیرند و بخوبی حمایت شوند، می توانند در فضای کارآفرینی و رونق تولید، کشور را از وضعیت فعلی رهایی بخشند.
وی ادامه داد: فضای کنونی کشور این فرصت را در اختیار جوانان با استعداد قرار داده تا از تهدیدات موجود فرصت سازی کنند و با تمرکز بر توان و دانش خود در رونق تولید داخلی گام های موثری بردارند.
میرزاخانی، نبود فرهنگ کارآفرینی در مراکز دانشگاهی را از موانع موفقیت در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی کشور دانست و گفت: بی شک جوانان در موقعیتی هستند که نیاز به دلگرمی و حمایت مسئولان دارند و اگر فرهنگ کارآفرینی در بین مسئولان شکل گیرد، چشم انداز روشنی برای کشور می توان متصور شد.
این استاد دانشگاه که تاکنون به همراه دانشجویان خود توانسته است 5 اختراع را ثبت و تجاری سازی کند، رمز موفقیت مجموعه خود را در نگاه متفاوت دانست و افزود: جوانانی که صاحب ایده و فکر هستند دنبال عملیاتی کردن و تجاری سازی ایده های خود بروند، زیرا مهمترین نیاز امروز کشور تبدیل همین ایده ها به کالا و خدمات است.
میرزاخانی با بیان اینکه کارآفرینی به معنای پول زیاد داشتن نیست، تصریح کرد: کارآفرینی گرچه به همت بالا نیاز دارد اما با همان اندک پول هم می توان با نگاه رفع مشکلات اطراف خود ایده پردازی کرد و سپس برای تحقق آن تلاش کرد.
وی که به همراه 2 تن از دانشجویانش پس از 2 سال تلاش، دستگاه وزن کشی رشته آشی را اختراع و به مرحله تجاری سازی رسانده است به جوانان توصیه کرد با هدف رفع مشکلات موجود در جامعه ایده پردازی کنند تا به موفقیت مدنظرشان برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار