تابناک چهارمحال وبختیاری- امام جمعه کوهرنگ به تشریح برخی مشخصه‌های دوران آخرالزمان پرداخت.
کد خبر: ۷۳۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 20 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید حسین‎پور اظهار کرد: در احادیث و روایات فراوانی به موضوع غیبت منجی و ظهور امام زمان(عج) اشاره شده است.
وی با اشاره به باور آموزه‌های شیعی درخصوص اصطلاح «آخرالزمان»، تصریح کرد: آخرالزمان از لحاظ واژگانی به انتهای یک دوران اطلاق می‌شود و از لحاظ آموزه‌های دینی، زمانی را می‌گویند که امام زمان(عج) برای برقراری حکومت عدل و داد در سراسر جهان ظهور خواهد کرد.
حسین‌پور با بیان اینکه ادیان الهی به ظهور مردی بشارت داده‌اند که ظلم و جور را از زمین برمی‌چیند و آن را پر از عدل و داد می‌سازد، افزود: نمونه چنین بشارتی در آیه ۵ سوره قصص آمده است که خداوند می‌فرماید «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ».
این کارشناس مذهبی در استان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) درخصوص آخرالزمان، گفت: به فرموده ایشان، «اگر از عمر دنیا، تنها یـک روز بـاقی مانده باشد، خداوند بلند مرتبه آن را چنان طولانی می کند تا مردی از اهل بیت من فـرمانروایی و ولایـت زمین را به دست گیرد».
وی با بیان اینکه مردم در عصر آخرالزمان به دو گروه تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس روایات یک گروه از مردم اهل گناه و معصیت و رواج بی‌عدالتی در جهان و گروهی دیگر اهل ایمان و خداپرستی هستند.
این کارشناس دینی در تشریح خصوصیات دسته اول مردم در آخرالزمان، گفت: این افراد فساد و بیداد و ستم را به معمولی‌ترین خصیصه جامعه تبدیل می‌کنند و ظلم و بی‌عدالتی، دوری از اخلاق و معنویت جوامع بشری را فرامی‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار