تابناک چهارمحال وبختیاری- مراسم نکوداشت هفته معلم و تجلیل از اساتید نمونه و حائز رتبه‌های برتر کشوری دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 30 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سعید کریمی در مراسم نکوداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید، با اشاره به درخشش این دانشگاه در عرصه علمی و پژوهشی کشور، اظهار کرد: دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه جامع استان، در جایگاه علمی خوبی در میان دانشگاه‌های کشور قرار دارد و افتخارات متعددی نیز کسب کرده است.
وی با بیان اینکه مرکز مشاوره دانشگاه شهرکرد برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست مراکز مشاوره دانشگاهی در کشور را کسب کرد، تصریح کرد: حضور اساتید این دانشگاه در همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی و خارجی و ارائه بالغ بر 600 مقاله پژوهشی از دیگر دستاوردهای دانشگاه بوده است.
کریمی در خصوص حضور این دانشگاه در عرصه کار و صنعت، بیان کرد: اساتید این دانشگاه به مبحث آموزش و پژوهشِ صرف اکتفا نکرده‌اند بلکه در حوزه کارآفرینی و فناوری و ارتباط دانشگاه با صنعت نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.
رئیس دانشگاه شهرکرد با تأکید بر حضور همه‌جانبه اساتید این دانشگاه در صحنه‌های مختلف اجتماعی، خاطرنشان کرد: در جریان سیلاب اخیر و خسارت به جمعی از هم‌وطنان در بخش‌هایی از کشور، اساتید این دانشگاه از یک تا 10 روز حقوق خود را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص دادند و محموله‌های کمک‌های غیرنقدی نیز از سوی دانشگاهیان به این مناطق ارسال شد.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید صفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با بیان اینکه عالم هستی پرورشگاه و همه موجودات تربیت‌پذیر هستند، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن، هیچ موجودی از تعلیم و تربیت مستثنی نشده و اولین معلم بشر، خداوند متعال است.
وی سختی امر تعلیم و تربیت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: خداوند بهترین بندگانش را برای تربیت انسان‌ها انتخاب کرد و دلیل سختی این کار، پیچیدگی‌های فراوان وجود بشر و تغییر و تحول او در طی زمان است.
حجت‌الاسلام صفی شاگردپروری را مهم‌ترین رسالت اساتید عنوان و بیان کرد: رهبری نیز همواره بر این امر تأکید وافر دارند چرا که استاد، علاوه بر اشتغال به آموزش و پژوهش، باید اخلاق‌مدار باشد و بتواند شاگردان اخلاق‌مدار تربیت کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با بیان اینکه در امر تولید مقاله و کتاب، نباید به ارتقا و ارزشیابی توجه شود، ادامه داد: هر مقاله و تولید علمی باید بتواند گرهی از مشکلات جامعه باز کند و  در بطن جامعه کاربرد داشته باشد، ضمن اینکه اساتید در تبیین بیانیه «گام دوم» و ارائه راهکارهای اجرایی برای تحقق آن، نقش مهمی دارند.
وی در پایان با اشاره به مشکلات دانشگاه، خاطرنشان کرد: از مسئولان به ویژه استاندار انتظار می‌رود که در جهت فعالیت دوباره مرکز رشد در دانشگاه شهرکرد این دانشگاه را یاری کنند و مساعدت لازم در جهت وسیع‌سازی فضای دانشکده‌ها نیز انجام بگیرد ضمن اینکه از مجلس نیز انتظار داریم در امر تدوین و تصویب قوانین در جهت تأمین رفاه اساتید و اصلاح قوانین ارتقا گام مؤثر بردارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار