تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: طرح انتقال آب بن- بروجن از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است و چنانچه طبق برنامه اجرایی شود تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۷۴۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 04 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- احمدرضا سامانی سدهی افزود: این طرح به طول 117 کیلومتر خط انتقال از سال 91 ردیف اجرایی گرفت که در ابتدا سرعت اجرای آن با کندی انجام می گرفت اما پس از سفر رئیس جمهوری به استان در سال 93 از جهش اعتباری خوبی برخوردار شد.
وی ادامه داد: اجرای خط لوله این طرح در نقاط مختلف در حال اجرایی شدن است که 2 قطعه اول و دوم آن بصورت 100 درصد اجرا شده و قطعه سوم در حال اجراست که با تکمیل آن 90 کیلومتر از لوله گذاری این طرح اجرا می شود.
سامانی سدهی با بیان اینکه برای اجرای طرح انتقال آب بن- بروجن، سه ایستگاه پمپاژ آب، یک تصفیه خانه و یک سیستم تامین برق طراحی شده است، تصریح کرد: ایستگاه های دوم و سوم پمپاژ آب از پیشرفت 60 درصدی برخوردار شده و ایستگاه نخست که در محدوده جغرافیایی استان اصفهان قرار دارد هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری افزود: تصفیه خانه طرح نیز که اصلی ترین سازه بتنی آن به شمار می رود دارای پیشرفتی کمتر از 30 درصد است.
سامانی سدهی خاطرنشان کرد: این طرح هم اینک در حال اجراست و در صورت تامین اعتبارات لازم طبق برنامه زمانبندی شده تا پایان سال 99 تکمیل و وارد مدار می شود.
طرح ملی انتقال آب بن- بروجن در سال 91 به تصویب رسید و مصوبه 2 دولت را دارد.
با بهره برداری از این طرح، افزون بر نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری برابر 460 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شود.
خشکسالی های یک دهه اخیر، خشک شدن دشت ها و کاهش شدید منابع آب زیرزمینی، بسیاری از شهرها و روستاهای این استان را با مشکل تامین آب مواجه کرده و از همین رو اجرای این طرح به یک ضرورت تبدیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار