تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته 13 هزار و 152 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا شد
کد خبر: ۷۴۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 05 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- فرهاد خلیل مقدم در نشست شورای انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: همچنین منابع کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته به 855 هزار و 725 جلد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه اعضای کتابخانه های عمومی استان در سال 96، 38 هزار نفر بوده است، تصریح کرد: این تعداد در سال 97 به 41 هزار و 79 عضو افزایش یافت.
خلیل مقدم با بیان اینکه بیشترین کتاب های به امانت داده شده، کتابهای حوزه ادبیات بوده است، اظهار داشت: سال گذشته 748 هزار و 961 جلد کتاب به امانت داده شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال وبختیاری همچنین به اجرای طرح بهار مهربانی در قالب ارسال کتاب و وسایل اسباب بازی به کودکان سیلزده کشور اشاره کرد و گفت: تعدادی کتاب و اسباب بازی به ارزش 120 میلیون ریال از استان به مناطق سیلزده کشور ارسال شد.
خلیل مقدم با اشاره به اجرای نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند با مطالعه منابع مرتبط با بخش های این جشنواره به 2 شیوه مکتوب و الکترونیک در این جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: شرکت کنندگان در 3 رده سنی «کودک» ، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» با عناوین موضوعی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاهچراغ (ع) و امام جواد (ع) در 2 بخش خانوادگی و فردی در این مسابقه رقابت کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 12 عنوان کتاب برای نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی درنظر گرفته شده که علاقمندان برای دریافت فایل کتابها می توانند به آدرس www.razivi.iranpl.ir مراجعه و یا بصورت حضوری کتابها را از کتابخانه های عمومی سطح استان دریافت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره رضوی بر تبلیغات گسترده این جشنواره تاکید کرد و گفت: مردم ایران اسلامی گرچه نسبت به ائمه اطهار(ع) شناخت و ارادت ویژه ای دارند اما این حضور حضرت، قدر و منزلت این امام همام را نزد ما دو چندان کرده و سبب شده با تاسی از سیره رضوی در برگزاری جشنواره های فرهنگی و مذهبی، زندگی خویش را با گوهر تابناک دانایی مزین کنیم.
جعفر مردانی افزود: از سوی دیگر برگزاری جشنواره ها و استفاده از فرصت عظیم علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسی امامان معصوم بویژه علی ابن موسی الرضا (ع) می تواند باعث رشد و شکوفایی و گرایش جامعه به سمت کتابخوانی و مطالعه شود و در این میان جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی مغتنم برای تحقق این مهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار