تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری از بازگشایی بخشی از ایلراه های اصلی عشایری این استان که در سیلاب اوایل بهار امسال مسدود شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 06 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور طول ایلراه های عشایری استان را 900 کیلومتر برآورد کرد و اظهار داشت: بازسازی و بازگشایی مابقی مسیرها نیز درحال انجام است که نیاز به 7 میلیارد ریال اعتبار است.
به گفته وی، هر ساله در فصل زمستان و اوایل بهار به علت جاری شدن سیلاب و روان آب ها بخشی از ایلراه های عشایری و مسیرهای عبور احشام و چهارپایان نظیر پل ها و گذرگاه ها تخریب و مسدود می شود که عشایر بناچار گذرگاه های مرتفع و پرخطر را برای عبور انتخاب می کنند.
مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری، ایلراه های اصلی را در مسیرهای خوزستان، دیناران، بازفت و لردگان اعلام کرد.
حسین پور، زمان تقویم کوچ عشایر را 20 اردیبهشت اعلام کرد و گفت: تاکنون کمتر از 10 درصد از جمعیت عشایر کوچرو با کوچ زودهنگام در مناطق ییلاقی مستقر شده اند.
وی ازاستقراراکیپ های توزیع اقلام ضروری عشایر کوچرو در مسیر ایلراهای اصلی حد فاصل استان خوزستان و مناطق ییلاقی شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: به اندازه کافی آرد و سیلندرگاز برای تامین سوخت به این مناطق ارسال شده است.
چهارمحال و بختیاری به عنوان دومین استان عشایرنشین کشور با 126 هزار نفر جمعیت عشایری و یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار