تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: رگبارهای بهاری و وزش باد شدید تا اواخر وقت روز دوشنبه در استان حاکم است و پس از آن بارشی تا پایان هفته نخواهیم داشت.
کد خبر: ۷۴۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 06 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: استقرار توده هوای سرد در استان همچنان ادامه دارد و امروز شهرکرد با دمای 3 درجه بالای صفر خنک ترین نقطه کشور گزارش شد.
وی ادامه داد: برای روز دوشنبه نیز در برخی نقاط استان وقوع رعد و برق، بارش های رگباری و وزش باد شدید پیش بینی می شود اما از روز سه شنبه تا پایان پدیده جوی خاصی در استان نخواهیم نداشت.
قطره سامانی، وقوع بارش های بهاری در استان را تا پایان اردیبهشت ماه پیش بینی کرد و گفت: در ماه های خرداد تا شهریور بارش قابل توجهی در استان شکل نخواهد گرفت و تاثیری بر میانگین بارش های استان نمی گذارد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال وبختیاری، میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 821 میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش ها در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلند مدت 44 درصد رشد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته از رشد 315 درصدی برخوردار شده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرد و با وجود بارش های خوب بهاری امسال همچنان کارشناسان بر این باورند که این بارش ها نمی تواند عمق خشکسالی یک دهه اخیر را جبران کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار