تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، نرخ شیوع بیماری فشار خون بالا را در این استان 28.3 درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون 49 هزار و 727 بیمار مبتلا به فشار خون در استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۷۴۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ 11 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سید راشد جزایری افزود: با اجرای برنامه ایراپن (برنامه خطرسنجی بیماریهای قلبی و عروقی) طی 2 سال اخیر بیش از 16 هزار بیمار جدید مبتلا به فشارخون بالا در استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.
جزایری تصریح کرد: تا قبل از اجرای برنامه ایراپن، تعداد کل بیماران فشار خون شناسایی شده در استان حدود 33 هزار نفر بوده است.
جزایری خاطرنشان کرد: طبق مطالعاتی که در سال 95 در استان انجام شد، پیش بینی می شود 132 هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا در استان وجود داشته باشد که در همین راستا تلاش می شود با بسیج همگانی و تجهیز امکانات در شناسایی 82 هزار و 900 بیمار شناسایی نشده اقدام شود.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در استان خبر داد و گفت: این طرح از 27 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت.
جزایری ادامه داد: برهمین اساس 7 کارگروه در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشکیل شده تا بتوان اهداف این کمپین را بخوبی اجرا کرد.
بیماری پرفشاری خون یکی از شایعترین بیماری های قابل کنترل و قابل پیشگیری است که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، یک سوم جمعیت بزرگسال کشور مبتلا به این بیماری هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار