حسین حیدری یکی از دو عضو مخالف استیضاح : شهرداری را به چالش نکشیم و دوراندیش باشیم و سرنوشت یک کلان‌شهر را با احساسات به خطر نیندازیم.
کد خبر: ۷۴۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 16 May 2019

محمد جعفر فلسفی پور ظهر امروز پنجشنبه در هفتاد و نهمین نشست علنی شورای شهر اهواز با دستور کار استیضاح شهردار و تعیین سرپرست برای شهرداری با بیان اینکه اهواز وارث مشکلات بسیاری است، اظهار کرد: کسانی که فکر می‌کنند در چهار سال مدیریت شهرداری مشکلات رفع خواهد شد، کار را برای خود سخت کرده‌اند.

به گزارش"تابناک"؛ عضو مخالف استیضاح شهردار اهواز افزود: بیان نکات مثبت عملکرد شهردار اهواز، حمایت مطلق از وی نیست بلکه این حمایت با توجه به شرایط کنونی است. باید به گونه‌ای صحبت شود که برای خود دردسر درست نکنیم. من نیز همان گونه که بخشی از ویژگی‌های مثبت شهردار را عنوان می‌کردم نقدها را نیز بیان کرده بودم.

وی بیان کرد: حمایت من از شهردار مطلق نیست بلکه بر اساس اقدامات و عملکرد وی در این مدت است، سال گذشته شهردار خود خواستار برکناری و انتخاب یک جایگزین برای شهرداری بود اما شخص مناسبی پیدا نشد.

فلسفی ادامه داد: بارها شهردار اهواز عنوان کرده بود که گزینه‌ای برای شهرداری پیدا کنید اما چرا اعضای شورای شهر هیچ گزینه‌ای برای شهرداری اهواز پیدا نکردند؟ اکنون نیز گزینه‌ای نیز برای سرپرستی یا شهرداری اهواز وجود ندارد.

عضو شورای شهر اهواز در حال حاضر پایه گذاری نادرستی در این شورا انجام شده است، تأکید کرد: نباید در شورای شهر جبهه بندی صورت گیرد زیرا این مساله به صلاح هیچکس نیست.

وی با اشاره به اینکه بیان می‌شود شهردار اهواز برای ماندن دست به هر کاری زده است، گفت: اگر این کارها را انجام داده بود اکنون استیضاح رأی نمی‌آورد اما واقعیت آن است که کتانباف هیچ کاری نکرده و موضوع‌ها را برعکس عنوان می‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز تأکید کرد: مسائل مرتبط با شهرداری باید با رعایت انصاف بیان شود و این در حالی است که تنها بخشی از زحمات کتانباف مطرح شده اند. سال گذشته همه معادلات در کشور به هم ریخت و بر همه ارکان تأثیر گذاشت. حق آلایندگی را کتانباف پیگیری کرد اما معاون اول رئیس جمهور خواست که به شرکت نفت فشاری وارد نشود.

فلسفی با ابراز گلایه از کتانباف در خصوص عدم پاسخگویی به اتهامات مطرح شده، گفت: به نحوه تبلیغات و بیان عملکرد کتانباف انتقاد داریم. چرا پل ولایت را با این همه سختی افتتاح کرد اما یک تابلو اطلاع‌رسانی درباره این پروژه در سطح شهر نصب نشد؟ اگر شهردار دیگری بود، از یک ماه قبل در همه شهر این تبلیغات را انجام می‌داد. مردم از افتتاح پروژه چهارشیر رضایت دارند و با لذت از آن عبور می‌کنند اما اطلاع‌رسانی در این زمینه کافی نبود.

وی ادامه داد: انتقادهایی به عملکرد کتانباف وجود دارد اما شاید می‌شد آنها را حل کرد. آیا گزینه‌ای برای تصدی شهرداری اهواز وجود دارد؟ اینگونه تصمیم گیری عقلانی نیست.

همچنین حسین حیدری اظهار کرد: انتظار داشتم این جلسه بر اساس قاعده برای تقدیر و تشکر از کتانباف و مجموعه مدیران شهرداری، عوامل اجرایی و کارکنان شهرداری در جریان خدمات ارائه شده در سیل اخیر برگزار شود اما گویا این زحمات فراموش شد و به جای آن، استیضاح شهرداری را خواهیم داشت.

وی به عنوان مخالف استیضاح شهردار اهواز با بیان اینکه از منظر تلاش و کوشش مردم به عملکرد شهردار اهواز نمره قبولی می‌دهند، افزود: نباید بر مبنای منافع شخصی برخی از اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار اهواز تن دهیم زیرا پشت این استیضاح هیچ استدلالی وجود ندارد.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه اگر قصد برکناری شهردار را داریم باید گزینه قوی‌تری مطرح شود، تصریح کرد: اگر به این نکته توجه نشود، در آینده با چالش‌های بسیاری مواجه خواهد شد.

حیدری بیان کرد: در این یک سال و هشت ماه از عمر شورای پنجم و تصدی مدیریت کتانباف، با شرایط اقتصادی سخت حاکم بر جامعه، کارهای بزرگی در این شهر انجام گرفت و با تلاش وی و دیگر مدیران، زیر مجموعه پروژه‌های خوب عمرانی اجرایی شد و برخی پروژه‌ها نیز در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: در این مدت حدود ۳۱ طرح و پروژه همانند افتتاح پل ولایت، تقاطع غیر همسطح چهار شیر، اجرای یک و نیم میلیون متر مکعب نهضت آسفالت، بازسازی فرهنگسرای نجوم، برگزاری سمپوزیوم‌های بین المللی مجسمه سازی، خرید ۵۲ دستگاه و بازسازی ۴۲ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

حیدری با تأکید بر اینکه سرنوشت یک کلانشهر را به تصمیمات شخصی گره نزنیم، گفت: از برگزاری جلسه استیضاح پیشین تاکنون حدود دو ماه می‌گذرد برخی که آن زمان مخالف استیضاح بودند در حال حاضر در خط مقدم عزل شهردار قرار دارند باید دید که در این مدت چه اتفاقاتی افتاده است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام یک از اعضای شورای شهر در سیاست گذاری و برنامه ریزی به شهردار اهواز کمک کرده‌اند؟ شهرداری با کمک دانشگاه شهید چمران برنامه توسعه پنج ساله شهر را تدوین کرده بود اما بیش از یک سال به دلیل ایرادهای غیر کارشناسانه برخی از اعضا در شورای شهر باقی ماند.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادهای وارده از سوی برخی اعضای شورای شهر به شهردار اهواز، عدم توانایی در جذب سرمایهگذار بود در حالی که تمام استان با چالش عدم رغبت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی مواجه است، شهرداری در همین مدت تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار انجام داد.

حیدری با اشاره به گزینه موسی شاعری به عنوان شهردار اهواز، گفت: وی صلاحیت شهردار شدن را ندارد چرا که شهردارکلانشهر باید ۹ سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشد. چرا چنین کاری انجام می‌دهیم در حالی که می‌دانیم وزارت کشور شاعری را تأیید نمی‌کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار