تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاونت صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 هزار قطعه در تنها واحدصنعتی پلی‌پروپیلن انبساطی کشور تولید و روانه بازار مصرف شده است.
کد خبر: ۷۴۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 18 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از سازمان صمت استان، امین صلابت اظهار کرد: این واحدصنعتی امسال10 هزار و 800 قطعه پلی‌پروپلین انبساطی برای 300دستگاه خودرو در روز تولید کرده است.
صلابت با بیان اینکه این واحد تولیدی نخستین و تنها تولید کننده پلی‌پروپیلن انبساطی در ایران با صرفه‌جویی ارزی بالا برای کشور است، افزود: این مقدار تولید ماهانه 10 میلیارد ریال برای این واحد صنعتی درآمدزایی داشته است.
وی محصولات پلی‌پروپیلن را عایقی برتر در واکنش و ضربه‌پذیری و بهتر از فولاد اعلام کرد، گفت: تولید قطعات پلیمری خاص به نام EPP  با کاربرد چندگانه در صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی و بسته‌بندی به‌کار گرفته می‌شود و تولید این قطعات با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن طبق فرآیند مجاورت با بخار هوا و فرم‌دهی خاص انجام می‌گیرد.
مدیرعامل این واحدصنعتی هم با اشاره به حمایت وسرمایه گذاری بنیادبرکت در این کارخانه، گفت: به دلیل تحریم‌های اقتصادی در نصب ماشین‌آلات و تأمین مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد.
احمد مختار تصریح: طرح تولید قطعات پلیمری خاص و انواع فوم‌های فشرده هم اکنون با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال انجام است.
وی افزود: هم اکنون تولید سالانه حدود 300 تن قطعات پلیمری خاص و فوم‌های فشرده در دستور فعالیت کارخانه است.
مدیرعامل این واحدصنعتی با بیان اینکه بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا در این کارخانه به‌کار گرفته شده است، تصریح کرد: محصولات این کارخانه برای شرکت‌‎های خودروسازی ارسال می‌شود و به میزان نیاز خودرو‌سازان، تیراژ تولید و افزایش ایمنی خودروها قابلیت افزایش دارد.
وی حجم سرمایه‌گذاری در این طرح را افزون بر 150 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید و فرآوری مواد اولیه با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال هم در دست اجراست.
واحد تولید  پلی‌پروپیلن چهارمحال و بختیاری در شهرک صنعتی بروجن و در فاصله 65 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار