تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردل گفت: با توجه به نزديک شدن فصل گرم سال و افزايش فعاليت كنه‌ها خطر ابتلا به بيماری تب خونریزی‌دهندۀ کریمه-کنگو بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۷۴۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 18 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- رضا کریمی گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری تب خونریزی‌دهندۀ کریمه-کنگو (CCHF) در انسان، کارگاه آموزشی آشنایی با نحوۀ انتقال عامل این بیماری از دام به انسان، با حضور کارکنان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردل بیان داشت: در این کارگاه آموزشی، مباحثی از جمله عامل بیماری و نقش دام در انتقال آن به انسان، برای حاضران توضیح داده شد.
وی ادامه داد: تب خونریزی‌دهندۀ کریمه-کنگو یک بیماری ویروسی حاد تب‌دار و خونریزی‌دهنده در انسان است که از دام آلوده از طریق مستقیم یا از راه گزش کنه‌های آلوده، به انسان منتقل می‌شود، با توجه به نزدیک شدن فصل گرم سال و افزایش فعالیت کنه‌ها خطر ابتلا به این بیماری افزایش پیدا می‌کند.
کریمی افزود: با توجه به اینکه تب خونریزی‌دهندۀ کریمه-کنگو در انسان، یک بیماری شغلی محسوب می‌شود از دامداران، افراد شاغل در کشتارگاه‌ها، قصابان و تمام افرادی که به نحوی با دام در ارتباط هستند درخواست می‌شود که نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردل توصیه کرد: پس از ذبح دام، گوشت و فرآورده‌های خام دامی به مدت حدود 24 ساعت در  یخچال با دمای صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد نگه‌داری شود.
وی تأکید کرد: مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی، گوشت و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز که تحت نظارت دامپزشکی هستند تهیه و به لیبل (برچسب مشخصات) و مهر دامپزشکی توجه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار