سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر در معادن آذربایجان‌غربی مشغول به کار هستند که با ایجاد واحدهای جدید فرآوری این تعداد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۷۴۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 19 May 2019
اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در معادن آذربایجان‌غربی

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد دهقان با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار نفر در معادن آذربایجان‌غربی مشغول به کار هستند، اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این است که با ایجاد واحدهای فرآوری از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری کرده و موجبات ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه فراهم شود.

وی با تاکید بر ایجاد واحدهای فرآوری متناسب با معادن استان افزود: تیتان یکی از مواد معدنی نادر و با ذخیره بالای موجود در آذربایجان‌غربی بوده که نیازمند ایجاد واحدهای فرآوری است.

با ایجاد واحد فرآوری تیتان در استان برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با بهره‌برداری از معدن تیتان و ایجاد واحدهای فرآوری در استان برای بیش از چهار هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد، ادامه داد: یکی از مشکلات در امور معادن استان وجود مواد قانونی در حوزه طبیعی است که موجب کندی استخراج مواد معدنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود معادن یکی از منابع درآمدی آذربایجان‌غربی بوده و این استان از لحاظ تنوع مواد معدنی و کیفیت سنگ‌های تزئینی در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است، عنوان کرد: با سرمایه‌گذاری در این حوزه و صنایع پایین‌دستی آن، اشتغال پایدار در استان ایجاد می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار