تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور حفظ سلامت جمعیت دام و جلوگیری از قاچاق ، جابه جایی دام زنده و انواع فراورده خام دامی در این استان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع وغیر قانونی است .
کد خبر: ۷۵۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 01 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- حسین صالحی اظهار داشت: هرگونه جابه جایی محموله‌های دام زنده، فرآورده‌های خام دامی، نهاده‌ها، خوراک دام، دارو و مواد بیولوژیک فاقد مجوز دامپزشکی غیرمجاز است.
به گفته وی، هر کدام از این موارد که مجوزهای لازم را از دامپزشکی اخذ نکنند، غیرمجاز است و تخلف محسوب می‌شود که از طریق مراجع قانونی و طبق قوانین و مقررات، با متخلفین این حوزه برخورد خواهد شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به منظور کنترل بیماری مشترک دام و انسان و حفظ سلامت جامعه، ورود دام زنده به این استان باید با مجوز و گواهی سلامت باشد.
صالحی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی و استقرار مأموران شبکه دامپزشکی شهرستان‌های تابعه در محورهای اصلی استان، جا به جایی دام، طیور زنده و مواد خام پروتئینی فاسد شدنی تنها با مجوز انجام می‌شود.
وی همچنین، کشتار دام در مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها و خارج از نظارت مأموران دامپزشکی را ممنوع اعلام کرد و تصریح کرد: با افراد خاطی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک عشایر کوچرو و حدود یک میلیون واحد دامی صنعتی و روستایی، یکی از قطپ های دامپروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار