تابناک چهارمحال وبختیاری- رئيس حفاظت و حمايت اداره كل منابع طبيعی و آبخيزداری چهارمحال و بختياری از نصب تله‌های فرمونی در جنگل‌های بلوط چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۷۵۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 03 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- آرزو بنی هاشمی از نصب تله‌های فرمونی در جنگلی‌های بلوط چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این روش پس از محلول‌پاشی برای مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط، در جنگل های استان انجام شده است.
رئیس بخش حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: با روش محلول‌پاشی با استفاده از محلول بیولوژیک BT یا باسیلوس به‌عنوان نوعی حشره‌کش بیولوژیکی، آفت جوانه‌خوار در مرحله لاروی حذف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از انجام این روش و حذف نشدن کامل آفت؛ روش مبارزه فرمونی آغاز می‌شود که شامل چند مرحله تهیه فرمون مرتبط با نوع آفت، تهیه پاکت‌های مخصوص تله‌گذاری، نصب و سرکشی به موقع، جمع‌آوری تله‌های آلوده و معدوم‌سازی در خارج از جنگل است.
بنی‌هاشمی با بیان اینکه برای اجرای تله‌های فرمونی 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد، بیان کرد: امسال این روش در 8 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان‌های لردگان، کیار و اردل اجرایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار