تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 97 چهار میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به استان اختصاص داده شد، با توجه به اینکه اعتبارات در پایان اسفندماه 97، ابلاغ شد، ولی خوشبختانه 100 درصد اعتبارات تخصیص یافته جذب شد.
کد خبر: ۷۵۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 11 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- جعفر مردانی در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی و ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان، اظهار کرد: اعتبارات ابلاغی سال 97 در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان نسبت به سال 96، 113 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در سال 97 چهار میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به استان اختصاص داده شد، با توجه به اینکه اعتبارات در پایان اسفندماه 97، ابلاغ شد ولی خوشبختانه 100 درصد اعتبارات تخصیص یافته جذب شد.
مردانی گفت: انتظار می‌رود مسئولان جلسات تخصصی مربوط به کارگروه را برگزار کنند،  همچنین فرمانداران کارگروه‌های شهرستانی را هر دو ماه یک‌بار تشکیل دهند تا از این طریق مسائل اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.
در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است، بیان کرد: 60 درصد از اعتبارات استان مربوط به امور اجتماعی است، علی‌رغم این میزان اعتبار نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نمی‌شود که باید علت آن مشخص شود.
طهمورث الیاسی گفت: نباید به موضوعات سخت‌افزاری و بودجه‌ای نگاه شود بلکه باید به اثربخشی و نتیجه فعالیت توجه کرد.
وی افزود: لازم است کارگروه‌ها مباحث و موضوعات را کارشناسی و تخصصی، مطرح کنند و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری و برای آن‌ها اعتبار اختصاص داده شود.
الیاسی خاطرنشان کرد: مشکل تامین اعتبار برای موضوعات دارای اولویت که شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصمیم‌گیری می‌کند، وجود ندارد.
در ادامه دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: لازم است بر مراکز عرضه قلیان در استان توجه جدی صورت گیرد.
سید قدیر مرتضوی بیان کرد: متاسفانه برای جوانان برنامه‌های ورزشی، تئاتر خیابانی و ... برگزار نمی‌شود که خلا بزرگ پیش‌رو، انجام نشدن کارهای فرهنگی در سطح استان است.
در پایان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار کرد: نگرش‌ها در کشور در عرصه آسیب‌های اجتماعی نسبت به گذشته افزایش یافته است.
موسوی گفت: طبق برآوردها در برنامه ششم توسعه، سالانه بایستی پنج درصد از آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد که کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند اعتبار است.
وی در خصوص موضوع کودک‌آزاری در جامعه، خاطرنشان کرد: تاکنون موضوع کودک‌آزاری در جامعه پنهان بوده که در این راستا آموزش‌هایی برای امنیت عمومی مقابله با کودک‌آزاری، با همکاری بهزیستی، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در مهدهای کودک و مدارس استان ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار