برای نخستین بار؛
تابناک چهارمحال و بختیاری- کارشناس مرکز توسعه نوغانداری کشور، چهارمحال و بختیاری را مستعد فعالیت نوغانداری و پرورش پیله کرم ابریشم دانست.
کد خبر: ۷۵۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 18 June 2019
به گزارش تابناک شهرکرد– بهرام گلرنگ در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان، با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی در توسعه نوغانداری دارد، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد، این استان می‌تواند بخشی از نیاز کشور به نخ ابریشم را تامین کند.
کارشناس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه آب و هوای مرطوب و خنک بهترین شرایط برای پرورش پیله کرم ابریشم است، افزود: چهارمحال و بختیاری دارای هوایی مطبوع در بهار است که زمینه‌ای مستعد برای نوغانداری در این استان است.
وی هزینه کم مواد اولیه و خرید تضمینی را مهم‌ترین شاخصه‌های نوغانداری برای گسترش کسب و کارهای خانگی برشمرد و اظهار کرد: مرکز توسعه نوغانداری هر ساله تخم کرم ابریشم را به استان‌های متقاضی سراسر کشور ارسال کرده و پیله ابریشم را از آن‌ها خریداری می‌کند.
گلرنگ با قدردانی از دبیرخانه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان در ترویج کسب و کارهای خانگی از جمله نوغانداری، خاطرنشان کرد: این دبیرخانه می‌تواند زمینه‌های ورود نوغانداری در سطح گسترده به چهارمحال و بختیاری را ایجاد کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز از راه‌اندازی و توسعه نوغانداری در چهارمحال و بختیاری استقبال کرد و گفت: کلاس‌های آموزش نوغانداری در همین راستا طی طرح پایلوت توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود.
سیروس رضایی نوغانداری را از مشاغل خانگی با بازدهی بالا دانست و افزود: جهاد دانشگاهی استان آمادگی آموزش نوغانداری، فروش تخم کرم ابریشم و هماهنگی برای فروش پیله ابریشم به علاقه‌مندان و متقاضیان در استان را دارد.
وی تصریح کرد: علی رغم توسعه کشاورزی در زمینه‌های مختلف در استان، نوغانداری از زمینه‌های مغفول مانده در چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند به افزایش اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی استان کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار