وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در حالی پا به بیست و چهارمین مراسم تجلیل از تولیدکنندگان این حوزه گذاشت که تولید کنندگان اصفهان معتقدند در سال رونق تولید بیشتر اقدام به روغن گیری از تولید کنندگان میشود.
کد خبر: ۷۸۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ 21 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، هر چند وزیر صنعت و معدن و تجارت در پاسخ به تمامی گلایه های و مشکلات تولید کنندگان مطرح کرد که دشمنان مقرر کرده بودند که در اسفند ماه سال گذشته بر اثر فشار و تحریم ها کارخانجات کشور به تعطیلی بکشد و در همین راستا بیلان اقتصادی کشور در سه ماه پایانی سال گذشته به منفی 9 رسیده بود و در سه ماه اول امسال به صفر رسید و در سه ماه دوم قطعا بیلان اقتصادی مثبت خواهد شد.
رضا رحمانی با اشاره به اینکه تحریمی که با هدف بهم ریختگی وضعیت اقتصادی ایران صورت گرفت بسیار هوشمندانه است به این صورت که مثلا واردات خودرو آزاد هست اما قطعات خودرو تحریم شد و این نوع تحریم ها که در تمامی حوزه های اقتصادی فعال است باعث شکست شد، ادامه داد: تنها راه بهبود اقتصاد ایران افزایش صادرات و راه اندازی نهضت ساخت و تولید است.
وی پیوستن به اوراسیا را یک فرصت مناسب برای صادرات عنوان کرد و افزود: به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تفویض اختیار کامل می دهم تا روند بروکراسی های اداری برای رونق تولید کاهش یابد.
 
اورژانس و کلینیک فعالیت اقتصادی در اصفهان راه اندازی شد

معاون اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی در استان اصفهان گذاشته شد و مشاهده کردیم که حال اقتصاد و صنعت استان خوب نیست، ادامه داد: اورژانس و کلینیک فعالیت اقتصادی اصفهان راه اندازی شده است و یکشنبه های هر هفته از ساعت 15 تا 18 بدون وقت قبلی می توانند در استانداری حضور پیدا کنند و مشکلات خود را مطرح کنند.
قاضی عسگر ادامه داد: لازم است که برای توسعه و بهبود اقتصادی کمر بروکراسی را بشکنیم و با توسعه گردشگری اقتصاد اصفهان را بهبود ببخشیم.
 
اگر در زمان جنگ هستیم باید آرایش نظامی صورت بگیرد

رئیس اتاق بازرگانی کشور با اعلام اینکه خورده شیشه هایی در وزارتخانه ها است که سبب نگاه کم لطفی به اصفهان میشود، ادامه داد: اصفهان مستحق این هست که وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت را به اصفهان بیاورید و تاکنون به خاطر کم لطفی ها این کار محقق نشده است.
عبدالوهاب سهل آبادی با بیان اینکه روز صنعت روز به رخ کشیدن توانمندی های اصفهان در حوزه تولید و صنعت است، ادامه داد: استان اصفهان دارای 2 هزار واحد صنعتی است و ما این انتظار داریم که  اگر در زمان جنگ بسیاری از مسائل و مشکلات تحمل کردیم و کمر خم کردیم لازم آرایش نظامی صورت گیرد اگر صنعتگر دید نظامی باید داشته باشد پس کارگران هم سربازان جنگ هستند و باید از آنها حمایت شود.
وی از ماندن تفویض های اختیاری در کوچه و پس کوچه ها خبر داد و گفت: نمی دانیم مقصر کیست و قرار نیست تولید کنندگان تا 40 درصد بهره بانکی بپردازند و هر روز میانگین بیکاری در اصفهان از سطح کشور بالا و بالاتر رود.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه اخیر بدهکاری جرم شده است، گفت: اصفهان با جمعی از تولید کنندگان بدهکار مواجه است که قطع به یقین برای راه اندازی یک کار تولید و در مسیر تولید با بدهکاری مواجه می شود که امروزه تمامی تولید کنندگان بدهکار در زندان به سر می برند.
گلشیرازی ادامه داد: تولید کنندگان ما به حمایت نیاز دارند .
در این جلسه از مطالبات تولید کنندگان ایجاد صنعت نظام مهندسی است که سالهاست پیگیر آن هستند اما به نتیجه نرسیده است و اینکه میزان تولید معادن به شدت کاهش یافته است و اینکه نباید  به خاطر عدم پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی ، فشار برکارگران وارد و دفترچه بیمه تامین اجتماعی آنها قطع شود.
اینکه امروز رونق تولید به روغن گیری از تولید کنندگان مبدل شده است و اختلاف بین صنعت و اصناف باید به اتمام برسد زیرا که ده درصد صنعت کشور در اصفهان است و بین 10 تا 12 درصد صنوف کشور در نصف جهان است.
گزارش از عاطفه قلع ریز

برچسب ها: اقتصاد ، اصفهان ، وزیر صمت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار