تابناک چهارمحال و بختیاری-رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری چهارمحال وبختیاری گفت:در ۶ ماهه نخست امسال ۳۲ هزار و ۱۴۷ پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شد، که از این تعداد ۳۸ درصد منجر به صلح و سازش شد.
کد خبر: ۷۸۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 20 October 2019

شاپور شمس گفت: سال گذشته بیش از ۶۶ هزار پرونده ورودی به شوراهای حل اختلاف استان بود، که بیش از ۳۷ درصد این تعداد منجر به صلح و سازش شد.

به گفته وی، در ۱۰ سال گذشته ۶۷ فقره پرونده قتل عمد که بعد از رسیدگی در شعبات کیفری استان منجر به صدور حکم قصاص شده بود، با ورود شورای حل اختلاف استان به صلح و سازش منتهی شد.

وی گفت:این پرونده‌ها با تلاش معتمدان، ریش‌سفیدان و اعضای شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد و محکومان به قصاص از اجرای حکم رهایی یافتند.

شمس، به فعال بودن ۱۳۰ شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان اشاره کرد و گفت: تمام شعب شوراهای حل اختلاف استان به عنوان نخستین منطقه در سطح کشور به سیستم خدمات الکترونیکی متصل هستند و تمام امور از طریق سیستم انجام می شود.

وی ادامه داد: در شعب شوراهای حل اختلاف استان ۶۵۰ نفر عضو و دبیر فعال هستند، که ۲۲۰ نفر از این افراد که فاقد بیمه بودند، از خدمات بیمه بهره مند شدند.

شمس، با اشاره به اینکه ایجاد صلح و سازش در پرونده های رسیده به شوراهای حل اختلاف یکی از برنامه‌های و اهداف این شورها است، افزود: استان در زمینه صلح و سازش و استحکام آراء رتبه های برتر در سطح کشور را دارد.

معاون قضایی دادگستری استان چهارمحال وبختیاری گفت: هم‌اکنون شعب ویژه انحصار وراثت، ایثارگران، کمیته امداد و شعبه ویژه اصحاب رسانه و مطبوعات در استان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شوراهای حل اختلاف در روستاها از بین بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان و با نفوذان منطقه و محل انتخاب شدند، افزود: در شهرها نیز افراد تحصیل کرده با این شرایط از همه صنوف مشغول انجام فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار