مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
تابناک چهارمحال و بختیاری-مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از کمبود حدود ۱۶۰۰ نیرو در سال تحصیلی جدید در استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۳۸۷ نیرو نیز بازنشسته شدند.
کد خبر: ۷۸۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 20 October 2019

فرحناز قائدامینی ۲۸ مهرماه در بازدید از ایسنا، با اشاره به فعالیت اداره کل آموزش و پرورش استان در قالب ۱۷ منطقه و ناحیه، اظهار کرد: ۲۰۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول تحصیل هستند که ۶۰ درصد آن در مقطع ابتدایی قرار دارند و ۶۰ درصد دانش‌آموزان در روستاها ساکن هستند.

وی هدف مهم تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش را تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی بیان کرد و ادامه داد: هدف این است که فرد پس از ۱۲ سال تحصیل، برای حیات طیبه تربیت شود، ضمن اینکه آماده‌سازی او برای ورود به دانشگاه نیز به عنوان هدفی دیگر، دنبال می‌شود.

قائدامینی سند تحول بنیادین را تنها معیار و خط‌مشی آموزش و پرورش برشمرد و تأکید کرد: یکی از چرخش‌های این نهاد، کشاندن تمرکز فعالیت‌ها از ادارات به سمت و سوی مدارس است چرا که ثمره تمام فعالیت‌ها باید به مدارس برسد.

وی افزود: در همین راستا کارگروه رصد برنامه‌ها در برش کشوری و سپس استانی و منطقه‌ای تشکیل و طی جلسات مکرر، مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌ها برای مدارس تدوین شده است.

قائدامینی هدف دیگر آموزش و پرورش را پرهیز از پراکنده‌کاری دانست و تصریح کرد: تمام فعالیت‌ها یکجا است و با توجه به فعالیت چهار مقطع در کل مدارس، چهار میز در ادارات تشکیل شده که اعضا در تمام جلسات حضور دارند و همه فعالیت‌ها در قالب یک برنامه برای همه مقاطع به مدارس ابلاغ و توسط مدیران و همکاران آموزشی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به تمام ساحت‌های دانش‌آموز اعم از اعتقادی، اخلاقی، تربیتی، آموزشی، زیستی، فناوری، علمی و اجتماعی توجه دارد و در همین راستا از زیرساخت‌هایی نظیر نیروی انسانی و راهبردی، محتوا، فضا و تجهیزات و امکانات بهره‌مند است.

قائدامینی به گزینش مدیران مدارس از طریق آزمون و برای نخستین بار در استان اشاره کرد و گفت: افراد علاقمند پس از طی آزمون و گذراندن مصاحبه حضوری در این سِمت پذیرفته شدند و برای تمامی مدیران ۱۰ دوره آموزشی حضوری و غیرحضوری پیش‌بینی و پس از تأیید، کارت شناسایی به افراد حائز شرایط اعطا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در تشریح وضعیت نیروی انسانی در این نهاد و با اشاره به کمبود حدود ۱۶۰۰ نیرو در سال تحصیلی جدید در استان، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۳۸۷ نیرو بازنشسته شدند و با احتساب ۵۰۰ نیروی کمبودی در سال گذشته کمبود نیرو مشهود است، در حالی که تعداد ۲۸۱ نیرو از طریقِ ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، جذب نیروهای حق‌التدریس که قبل از سال ۹۱ با اداره همکاری داشتند و طرح سرباز معلم به آموزش و پرورش اضافه شدند.

وی در خصوص تدابیر آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو در سال جاری، گفت: طرح معلم تمام‌وقت، دو شیفته کردن برخی مدارس، اضافه‌کاری و استفاده از نیروهای بازنشسته با رعایت شرط کمتر از ۱۴ ساعت در هفته از راهکارهایی بود که اتخاذ شده است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خانه دار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
باسلام و عرض ادب چرا این همه لیسانس بیکار داریم اونارو بکار نمیگیرید بازنشسته ها ک ی دوره کارو گذروندن .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار