تابناک چهارمحال و بختیاری - 130میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی به شهرستان های لردگان و خانمیرزا اختصاص یافت
کد خبر: ۷۹۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 22 October 2019

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد سنگی ملاتی شهدای میلاس، گفت: این سد به طول 100 متر و ارتفاع چهار متر با حجم مخزن با ظرفیت 15 هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی ساخته می شود.

علی محمدی مقدم افزود: با بهره برداری از این سد تا سه ماه آینده، سالانه 60 هزار متر مکعب آب به زمین نفوذ می کند که علاوه بر افزایش سطح آب های زیر زمینی موجب تقویت چشمه پایین دست هم می شود.

وی با بیان اینکه 52 درصد جنگل های چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد، گفت: امسال در مجموع 130 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی به شهرستان های لردگان و خانمیرزا اختصاص یافته است و در همین راستا عملیات اجرایی هفت طرح آبخیزداری و 14 طرح بیومکانیک با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در شهرستان لردگان آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از خروج روان آب ها، کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رونق تولید و اشتغال اجرایی و عملیاتی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار