مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال و بختیاری - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد در دستورکار این اداره کل قرار گرفت.
کد خبر: ۷۹۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 22 October 2019

مهرداد جوادی روز سه‌شنبه در شورای فنی حفظ و احیاء میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح کف‌سازی و محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان دوخاتون شهرکرد در بافت تاریخی مرکز استان و مجاورت مسجد امام صادق (اتابکان) و بازار لحاف‌دوزان(ندافان) از سوی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری تهیه و با نظارت این اداره کل در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

جوادی تصریح کرد: جلوگیری از تردد خودروها با هدف پرهیز از آسیب رساندن به بناهای تاریخی این بخش از شهر و ایجاد فضای بیشتر پیاده‌روی مناسب و همگون با بافت تاریخی برای شهروندان از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح کف‌سازی و محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد به شمار می‌رود.

بقعه امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد یکی از اماکن مذهبی تاریخی مرکز چهارمحال و بختیاری است که ۲۷ بهمن ۱۳۷۸ با شماره ۲۵۸۹ بدر فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد نیز گفت: از مجموع ۳۴ طرح تعریف شده در ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری ۱۷ طرح با ۱۹۲ میلیارد ریال اعتبار مختص شهرکرد است.

مسعود حبیبی تاکید کرد: در این طرح‌ها علاوه بر توجه به احیای بافت فرسوده نسبت به طراحی برای تقویت زیرساخت‌ها و بهبود کیفی زندگی مردم ساکن این مناطق اقدام لازم صورت گرفته است.

وی افزود: طرح محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد از طرح‌های مهم بازآفرینی شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

حبیبی تصریح کرد: این طرح به منظور حفاظت از بنای تاریخی مسجد اتابکان "امام صادق (ع)" شهرکرد با ۸۳۰ سال قدمت بعنوان قدیمی‌‎ترین مسجد چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال قرارداد با پیمانکار منعقد شده و اجرای آن با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد اظهار داشت: ۲ معبر فرهنگی شهرکرد شامل "کوی نمدمال‌ها" و "اتصال مسجد آقا بزرگ به اتاق آئینه" هم که در بافت فرسوده مرکز چهارمحال و بختیاری دیده شده در مرحله انعقاد قرارداد و جذب پیمانکار قرار دارد.

وی گفت: اقدامات بین محله‌ای اشکفتک و چالشتر، احداث خانه سلامت با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، ساخت بوستان محله‌ای اشکفتک با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، ساخت فضای سبز و ایجاد زمین چمن و بازی‌های ساحلی با ۷ میلیارد ریال اعتبار در مهدیه و ایجاد سنگ‌فرش بافت فرسوده چالشتر منتهی به مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از مهمترین طرح‌های در دست اجرا مختص منطقه غرب شهرکرد است.

حبیبی، به طرح‌های تدوین شده برای بافت فرسوده شهرکرد اشاره و تاکید کرد: عملیات محوطه‌سازی محله سقاخانه شامل احداث پیاده‌رو از مسیر سقاخانه تا مسجد ابومحمد و محوطه‌سازی فضای سبز این مسجد ۱۱ میلیارد ریال اعتبار و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات‌رسان قبل از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری نسبت به اصلاح زیرساخت‌های فرسوده در این مناطق اقدام کنند تا مشکل و تاخیری در روند اجرای این طرح‌ها ایجاد نشود.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار