مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از افتتاح 16 طرح احیایی در هفته دولت به صورت نمادین در منابع طبیعی و آبخیزداری این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 24 August 2015

علی محمدی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول منابع طبیعی را بستر توسعه پایدار و برپایه مسائل زیست‌محیطی دانست و ادامه داد: دو مولفه مهم در بحث منابع طبیعی در این استان آب و خاک هستند و در چهارمحال و بختیاری در هر هکتار 15 تن فرسایش خاک داریم که بالاتر از نرم کشور است.

محمدی‌مقدم تاکید کرد: این استان با شرایط کوهستانی و ارتفاع زیادی که نسبت به سطح دریا دارد روان‌آب زیادی داشته و فرسایش در آن بالا است.

وی حضور درخت و جنگل را عامل نفوذ آب در خاک دانست و خاطر نشان کرد: این نفوذ 40 برابر اراضی فاقد درخت است.

این مسئول به پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی در استان اشاره و اضافه کرد: 11 دشت بزرگ چهارمحال و بختیاری با بحران پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی موجه است و باید برای این مشکل فکری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری محدودیت در بخش کشاورزی در این استان را آب و خاک دانست و بیان داشت: امنیت غذایی تنها تولید بیشتر به هر قیمتی نیست و نباید برای رفع محدودیت و بالا بردن راندمان از کودهای شیمایی استفاده کرد.

وی به افتتاح 16 طرح احیایی جنگلی به صورت نمادین در منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد و افزود: اگر بخشی از درآمد سدهای برق‌آبی خصوصا در حوزه کارون بزرگ برای حفظ منابع طبیعی اختصاص یابد، می‌توان بسیاری از مشکلات در این زمینه را حل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار