معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افتتاح 200 پروژه کشاورزی تا پایان سال 94 در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 24 August 2015

مهراب فرجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این استان حدود یک درصد از خاک کشور را در اختیار دارد و از این یک درصد تنها 18 درصد آن برای استفاده صنایع کشاورزی، مناطق مسکونی و... قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه 3.2 دام سبک کشور در چهارمحال و بختیاری حضور دارد اضافه کرد: 2.2 دام سنگین، 2.6 کلونی‌ها زنبورهای عسل، 2.7 شیر کشور، 4 درصد از گوشت قرمز، 1.1 گوشت سفید و 1.4 درصد عسل کشور مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 46 پروژه در استان افتتاح شده است ادامه داد: با افتتاح 54 پروژه دیگر در بخش کشاورزی در هفته دولت تعداد پروژه‌های افتتاح شده به 100 خواهد رسید.

فرجی از رسیدن تعداد پروژه‌های افتتاح شده در این بخش به 200 پروژه تا پایان سال خبر داد و گفت: برنامه سازمان‌دهی پرورش گوسفند با هدف کاهش خسارت به منابع طبیعی، سه مرحله تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان، پرورش گارهای دومنظوره و اولین مرحله صادرات گوشت مرغ به میزان 400 تن به کشورهای همسایه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های جهاد بوده که تعدادی از آن‌ها محقق شده و تعدادی در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار