نخستین داوطلب زن در تاریخ کهگیلویه:
کد خبر: ۸۲۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴ 22 February 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بلافاصله پس از پایان رای گیری، ستاد انتخاباتی پروین دانشور، نخستین زن داوطلب مجلس در تاریخ کهگیلویه، بیانیه ای صادر کرد و حضور در انتخابات تا پایان آن را یک پیروزی تاریخی برای گفتمان احیای حقوق زنان کهگیلویه برشمرد.
متن بیانیه چنین است:
رای ریزی به پایان رسید و ما تا پایان این انتخابات عجیب دوام آوردیم. ما مفتخریم که در این میدان، پرچم حقوق زنان کهگیلویه را برافراشتیم. علی رغم تبعیض های تاسف بار و فشارهای غیر قابل توصیف، پرچم از دستمان نیفتاد و بار دیگر اعلام می کنیم که تا استوار کردن پرچم «نوبت زنان» بر دورانی که در آن یک زن بر کرسی نمایندگی کهگیلویه تکیه بزند، این پرچم را بر دوش خواهیم کشید. ما تاب آوردیم و در این رقابت بی رحمانه سرپا ماندیم. ما پیروز شدیم، تاریخ تا همیشه ورود و حضور و مقاومت اولین کاندیدای زن را به خاطر خواهد داشت.
تک تک آرایی که به نام پروین دانشور به صندوق ریخته شد، رای نمادین به گفتمان احیای حقوق زنان کهگیلویه بود. بار دیگر یک مرد بر کرسی کهگیلویه تکیه خواهد زد اما دیگر فصلی نو آغاز شده است و میدان رقابت در انحصار مردان نخواهد ماند.
افتخار می کنیم که آمدیم! افتخار می کنیم که پیشرو بودیم و حضور اولین زن داوطلب مجلس در همه تاریخ کهگیلویه را به ثبت رساندیم. افتخار می کنیم که بی اعتنا به اعداد، اکنون امیدوار تر از پیش هستیم.
تردید نداریم که بیشترین رای این گفتمان نزد کسانی است که سنشان در این دوره کمتر از آن است که به تغییر سنت های عقب مانده و نامشروع رای دهند اما فردا مال ماست. فردا نوبت زنان است که فرصت های برابر با مردان را به عینیت بکشانند. تشکیلات این گفتمان آزمون سخت و سنگینی را از پشت سر گذاشت و با تجربه و قوی تر شد. ما به عنوان تشکیلات کوچک گفتمان احیای حقوق زنان کهگیلویه، اعلام کرده ایم و باز هم اعلام می کنیم که فرد محور نیستیم و با جدیت از هر زن توانایی که به این میدان رقابت وارد شود، حمایت خواهیم کرد.
در این فرصت، شراکت در این روز تاریخی و جشن ملی را به همه ملت ایران، مخصوصا مردم شریف کهگیلویه بزرگ تبریک می گوییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار