افراد می‌توانند با رعایت چند نکته ساده و ترک برخی از عادت‌های روزانه خود از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.
کد خبر: ۸۲۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ 22 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا و همچنین برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی باید به چند نکته توجه کافی داشت. نکاتی که با وجود ساده بودنشان و تبدیل شدن به یک عادت ممکن است آن هارا مورد غفلت قرار دهیم.

مواد غذایی که به پیشگیری از کرونا کمک می‌کنند
مصرف روزانه سبزی یا سالاد همراه با آب لیمو ترش یا آب نارنج تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید. همچنین استفاده هویج و کدوحلوایی کمک بسزایی در جلوگیری از ورود ویروس به بدن خواهد کرد. مصرف پیاز خام به دلیل دارا بودن ویتامین c همراه با غذا توصیه می‌شود.

استفاده ازمنابع پروتیین در غذای روزانه مانند حبوبات یا تخم مرغ از دیگر اقداماتی است که برای سیستم ایمنی بدن مفیدخواهد بود.

از این عادت ها اجتناب کنید
بهتر است در ایام شیوع کرونا از مصرف غذا و مایعات در مکان های نامطمئن خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود از مصرف سوسیس، کالباس، سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین را اجتناب کرده و توجه داشته باشید که از خوردن غذاهایی که کامل پخته نشده اند مانند تخم مرغ عسلی بپرهیزید.

به خاطر داشته باشید کمبود دریافت مواد غذایی و ویتامین هایی مانند: E ،D ،C احتمال ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های تنفسی و کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار