مشاور و جانشین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های شیراز به عنوان احتکارکننده گران فروش ژل شست و شو دست خبرداد وگفت: پرونده تمامی این افراد به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
کد خبر: ۸۲۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی خسروی اظهارداشت: طی انجام 60 مورد بازرسی 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و احتکار کننده مواد ضدعفونی کننده و ژل شست و شو کشف و پرونده آنها به دادگستری ارجاع داده شد.

مشاور و جانشین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: یکی از پرونده‌های گران فروشی و احتکار مربوط به رئیس یکی از اتحادیه‌ها و صاحب یک فروشگاه‌ شناخته شده در شیراز است که به دادگستری ارجاع داده شد.
وی افزود: یکی از موارد تخلف فرد مذکور، احتکار نوشیدنی انرژی‌زای ویتامین سی بود که به علت توصیه پزشکان به مصرف ویتامین سی، تقاضای آن افزایش یافته است.

خسروی تأکید کرد: نظارت کافی بر بازار وجود دارد و در حال تلاشیم تا با همکاری و همراهی مردم، افراد سودجو را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنیم.

مدیر دارو وفرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه احتمالا این ویروس تا آخر اسفند در کشور وجود داشته باشد و در حال تلاش برای کنترل آن هستیم عنوان کرد: متاسفانه افزایش تقاضای برخی اقلام سبب بروز آشفتگی در بازار شده است، بنابراین به داروخانه‌های مجوز داده شده تا با نظارت مسئول فنی اقدام به تولید ژل شست و شو کنند و با یک قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند.

مشاور و جانشین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخواست کرد: مردم تخلفات را به سامانه 124 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند، برای مهار و کنترل این شرایط نیاز است که دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، انتظامی و قضایی همکاری کنند تا راحت‌تر با متخلفان برخورد شود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، خبر داد: به تازگی خط تولید مایع ضدعفونی کننده دست توسط دانشکده داروسازی راه‌اندازی شده است و در تلاشند به صورت شبانه روزی مواد مورد نیاز درمانگاه‌ها و مراکز را تولید کنند تا مردم دسترسی راحت‌تری به اقلام موردنیاز خود داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار