مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تجهیز رایگان کارگاه‌های تولیدی مددجویان و در اختیار قرار دادن مواد اولیه به صورت امانی به این کارگاه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 25 August 2015
بهمن عسگری سوادجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: دستگاه‌های حمایتی تا حدی می‌توانند از مدد‌جویان حمایت کنند و این کمک تا زمانی که فرد خودش بتواند خودکفا شود ادامه دارد.

وی به آموزش رایگان صنایع دستی در زمینه‌های مختلف در این استان اشاره کرد و ادامه داد: در جهت ایجاد اشتغال، مشاوره رایگان به متقاضیان داده می‌شود تا متقاضی با آگاهی کامل کار خود را آغاز کند.

این مسئول یکی از مشکلات برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی را نبود سرمایه اولیه دانست و تاکید کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حل این مشکل سه راهکار پیش‌بینی کرده که معرفی متقاضی جهت دریافت تسهیلات، در زمینه تولید که نهادها مشاوره‌ لازم جهت بازاریابی را به متقاضی ارائه داده و در نهایت خرید تضمینی محصولات صنعتگران که در هیچ جای کشور وجود ندارد را انجام می‌دهند تا به این طریق متقاضی نگرانی برای پیدا کردن بازار کار نداشته باشد.

عسگری به افتتاح فروشگاه صنایع دستی در شهرکرد اشاره کرد و بیان داشت: این نمایشگاه با سه هدف عرضه محصولات، مشاوره رایگان به صنعتگران و خرید تضمینی محصولات گشایش یافته است و امیدواریم بتوانیم به این اهداف دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم تمایلی به ضمانت برای یک زندانی ندارند، خاطر‌نشان کرد: برای رفع این مشکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به تجهیز رایگان کارگاه و در اختیار قرار دادن مواد اولیه به‌صورت امانی به این مددجویان کرده و مددجویان می‌توانند محصولات‌شان را در فروشگاه صنایع دستی به فروش برسانند و به این ترتیب علاوه‌بر امکانات لازم که در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد بازار فروش نیز در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

این مسئول گفت: اقداماتی چون آموزش رایگان، مشاوره و خرید تضمینی محصولات شامل همه‌ اقشار جامعه است و راه‌اندازی و تجهیز کارگاه و مواد اولیه امانی فقط مخصوص متقاضیان کمیته امداد و امور زندان‌هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار