مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان راه اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۴۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 27 April 2020

علی سامان‌پور مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: مرکز پزشکی قانوین شهرستان سامان راه‌اندازی شد و فعالیت خود را از امروز دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹ آغاز کرد.

او در آیین بهره برداری از مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان افزود: در سال ۱۳۹۸ رئیس قوه قضاییه اعتبار لازم برای راه‌اندازی ۴۹ مرکز پزشکی قانونی در کشور را اختصاص داد.

سامان پور اضافه کرد: سهمیه چهارمحال و بختیاری از این اعتبارات، برای سه مرکز بود که مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان یکی از این مراکز است.

او ادامه داد: با راه اندازی مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان، دیگر نیازی به ارجاع برخی پرونده‌ها به مرکز چهارمحال و بختیاری نیست.

سامان پور گفت: مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان هم اکنون در روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح فعالیت دارد.

او افزود: پیگیری می‌شود تا از ظرفیت پزشکان مقیم شهرستان سامان به صورت پاره وقت برای فعالیت در این مرکز و خدمات رسانی به مردم در تمامی روز‌های کاری هفته استفاده شود.

سامان پور اضافه کرد: در حال حاضر کمبود‌هایی در مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان وجود دارد که با تهیه تجهیزات جدید این مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

او ادامه داد: از فرماندار شهرستان سامان تقاضا می‌شود تا در بودجه سال ۱۳۹۹ توجه بیشتری به این مرکز داشته باشد.

سامان پور گفت: هم اکنون تمامی معاینات سرپایی و صدور جواز دفن برای فوت‌های طبیعی در مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان انجام می‌شود.

او در پایان افزود: موارد نیازمند کالبدشکافی و سپری کردن مراحل قانونی به علت فوت‌های غیرطبیعی، همچنان باید در پزشکی قانونی مرکز چهارمحال و بختیاری پیگیری و انجام شود.

انتهای پیام/ف

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار