کد خبر: ۸۴۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 29 April 2020

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۳ میلیون کالا در سال گذشته از استان صادر شد، که بخش قابل‌توجهی از این صادرات از مبادی دیگر گمرکات کشور انجام شده است.

الله‌کرم نصیری روز چهارشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی این استان افزود: ۴۷ میلیون دلار از حجم صادرات محصولات تولیدی استان از گمرک استان صادر شد و مابقی آن از دیگر استانهای کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: اینکه چرا تولیدکنندگان استان برای صادرات کالاهای خود از دیگر گمرکات کشور اقدام می‌کنند، باید روشن و شفاف شود و برای رفع آن چاره‌جویی کرد.

نصیری با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای اوراسیا برای رونق صادرات استان، تصریح کرد: دولت دوازدهم تلاش بسیاری برای بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه اوراسیا انجام داد که استان ما نیز باید از این ظرفیت برای توسعه روابط اقتصادی خود بهره گیرد.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: صادرات استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۳۷ درصدی مواجه شد.

اسماعیل الله‌دادی افزود: این در حالی است که در سال گذشته با کاهش واردات نیز مواجه شدیم که این واردات به ۲۴ میلیون دلار کاهش یافت.

وی بادام را از مهمترین کالاهای صادراتی استان اعلام کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری در سال گذشته رتبه سوم صادرات بادام را در کشور کسب کرد.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان در صادرات سال گذشته کشور نتوانست جایگاه مطلوبی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، کاشی و سرامیک، موکت، لوازم خانگی، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی عمده محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود که به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی،آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و کویت صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار