رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تنها ۵۵ تخت فعال‌ آی سی یو در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۴۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 02 May 2020

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با وجود بضاعت و امکانات بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف و اندک در مقابله با بیماری عفونی که فضا، نیرو و امکانات فراوان خود را می‌طلبد موفق عمل نموده است.

او با اشاره به وجود یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان تنها با دارا بودن ۵۵ تخت فعال‌ آی سی یو و با وجود تشویش و نگرانی فراوان از ناشناخته بودن رفتار بیماری نوپدید کووید ۱۹، خوشبختانه توانست با حفظ آرمش جامعه از این بحران به خوبی عبور کند.

شیرانی اضافه کرد: طی این مدت علاوه بر ۵۵ تخت‌ آی سی یو حدود ۲۳ تخت دیگر تجهیز و به درمان بیماران با حال وخیم اختصاص یافت.

او ادامه داد: چهارمحال و بختیاری جزو استان‌هایی است که فاقد دستگاه رادیوتراپی است.

شیرانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان با علم به درگیر شدن دیر یا زود با شیوع بیماری کرونا با تلاش برای به تعویق انداختن زمان آن و حفظ شیب ملایم و منحنی تپه‌ای شکل با حداقل ارتفاع، توانست با توجه به امکانات و تجهیزات موجود نسبت به خیلی از استان‌ها مطلوب‌تر عمل نماید.

او افزود: تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان، حدود ۴۰ درصد متوسط کشوری در جمعیت بوده است و با توجه به ابتلای یک نفر به ازای جمعیت هزار نفری در کشور، در استان به ازای هر هزار نفر کمتر از ۰.۴ به این بیماری مبتلا شده اند.

شیرانی با اشاره به کمبود همیشگی تخت‌ای سی یو در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در شرایط معمول نزدیک به صد در صد تخت‌های سی یو اشغال است.

او ادامه داد: از مان شیوع کرونا ویروس تا کنون ۱۰ خط پاسخگویی به سؤالات مردمی برای کاهش مراجعات به مراکز درمانی در استان اختصاص یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار