فرماندار لردگان گفت: در راستای اجرای پویش همدلی و بخشش اجاره بها، خیران و صاحبان مغازه در این شهرستان از دریافت ۶ میلیارد ریال اجاره بها از اسفندماه سال گذشته تاکنون انصراف دادند و اجاره بهای مغازه‌های خود را بخشیدند.
کد خبر: ۸۴۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 09 May 2020

ملک محمد قربانپور افزود: این طرح در راستای حمایت از کسبه‌ای که برای پیشگیری از شیوع کرونا مغازه و واحد صنفی خود را تعطیل کردند و برای کمک و حمایت از این اصناف، از سوی صاحبان مغازه اجرایی شد.
وی اظهار داشت:در این راستا حوزه علمیه شهرستان نیز ۱۵۰ میلیون ریال اجاره بها مغازه‌های خود را به مستاجران بخشید.
فرماندار شهرستان لردگان، در ادامه با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۵۵۰ بسته معیشتی برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا توسط سمن‌ها تهیه شده است.
قربانپور پیش‌بینی کرد، تا پایان ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۷۰۰ بسته تهیه و توزیع شود که با توجه به حمایت خیران و کمک مردم نوعدوست شهرستان این میزان افزایش خواهد داشت.
به گفته وی، همزمان با روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز ۲۵۰ بسته معیشتی توسط سمن‌ها تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.
وی افزود: با توجه به کمک‌های جمع‌آوری شده در سطح شهرستان برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا، این شهرستان در جایگاه اول تا سوم در حمایت از اقشار نیازمند و آسیب‌دیده قرار دارد.
گفتنی است ، در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری ازشیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار