امروزه حضور در فضای مجازی برای دلسوزان نظام به مراتب از زمان جنگ سخت، ضروری‌تر به نظر می‌رسد، آرایش دشمن در فضای مجازی یک آرایش جنگی تمام عیار است.
کد خبر: ۸۴۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 10 May 2020
یادداشت| جنگ حقیقی

یادداشت_ بهرام ستاری|امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند اندیشیدن و فکر کردن زنده‌کننده دل آگاه است.

جامعه امروزی متناسب با تکنولوژی‌های جدید مسیر اندیشیدن و فکر کردن انسان‌ها را سیال و متغیر قرار داده است؛ اگر تا دیروزها اندیشیدن، فکر کردن مخصوص کلاس درس، زمان مطالعه کتاب، روزنامه، تماشای تلویزیون و گوش دادن به رادیو بود و متناسب با زمان و مکان برنامه‌ریزی می‌شد اما امروزه فضای مجازی که در واقع تبدیل به فضای حقیقی زندگی افراد شده است مسیر اندیشیدن و فکر کردن را از زمان و مکان اختیاری انسان‌ها بیرون آورده است و ضمیر ناخودآگاه همگان را بدون توجه به زمان و مکان به فضای مجازی هدایت می‌کند.

فضای مجازی متناسب با ویژگی‌های امروزی با دل‌های آگاه سخن می‌گوید و در حقیقت فضای مجازی زمان و مکان نمی‌شناسد، زمان و مکان را در نوردیده است، گزینشگر و کنشکر خاص خود را پیدا می‌کند، صاحب قدرت اجتماعی بالایی شده است، ماهیت شبکه‌ای دارد و شبکه‌ای عمل می‌کند، در صورت برنامه‌ریزی متناسب با محتوای غنی یک فرصت ارزشمند را برای مخاطبین مهیا می‌کند.

امروزه حضور در فضای مجازی برای دلسوزان نظام اسلامی به مراتب از زمان جنگ سخت ضروری‌تر به نظر می‌رسد. آرایش دشمن در فضای مجازی یک آرایش جنگی تمام عیار علیه نظام اسلامی و مردم است و به دنبال نابودی دین و دنیای همگان می‌باشد.

جنگ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی تمام عیاری علیه بشریت، به خصوص ایران اسلامی شروع شده و ادامه دارد؛ کار گسترده‌ای است اگر چه به ظاهر دیده نمی شود چون با فکر و ذهن افراد سروکار دارد صاحبان فکر، اندیشه، قلم، خلاقیت، کاریکاتور و ... باید با تمام قواردر این جنگ فرهنگی، اجتماعی اقتصادی و سیاسی وارد و با هوشیاری از حالت تدافع به تهاجم پیشرفت نمود تا بشریت و انسانیت و اخلاق زنده و پایدار بماند.

مقام معظم رهبری می فرمایند: فضای مجازی میدان مبارزه بوده، هست و خواهد بود، فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است، مبارزه مرد میدان میخواهد نه انسان بیکار، همانطور که در دوران جنگ مسلحانه و به تعبیری "جنگ سخت" مردانی حضور یافتند که: خانواده داشتند، درس و دانشگاه داشتند، کار و زندگی داشتند، بیکار نبودند، ولی بزرگترین کارشان شد دفاع از اسلام و انقلاب و از همه چیز خود گذشتند و ایثار نمودند.

اکنون نیز در میدان جنگ نرم باید حضور یافت؛ غیر از اوقات فراغت خود برای دفاع به حد توان و وسع، لا یکلف الله نفسا الا وسعها باید تلاش نمود.

به فرموده رهبر انقلاب؛ فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است، اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد.

گاهی انسان حرف حق را می‌تواند با استدلال قوی و با زبان شیوا و هنرمندانه بیان کند که این حرف به گوش و چشم هزاران و شاید میلیون‌ها مخاطب برسد.

گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما می‌توانیم انعکاس کارهای خوب و هنری دیگران در فضای مجازی بشویم.

گاهی با یک کلام، یک جمله می‌توانیم باعث تقویت روحیه جناح مؤمن انقلابی فعال در فضای مجازی بشویم.

به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما،کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند: رایانه و فضای مجازی که الان در اختیار شماست اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی‌شناسید، برسانید، این فرصت فوق العاده‌ای است مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما در روز قیامت سوال خواهد کرد.

البته ورود در فضای مجازی احتیاج به؛ ایمان، علم، ذوق و سلیقه و هنر دارد.
 بزرگترین آفت این کار گرفتار شدن به غرور، سیاست زدگی، حسادت، سطحی نگری و روزمرگی می‌باشد، دشمن دارد با این ابزار ایمان و غیرت و اعتقادات جوانان ما را نشانه می‌گیرد و در سایه بی‌عرضگی بعضی از مسؤولان فرهنگی و رسانه‌ای کشور، تا حدودی در این جنگ موفق بوده است.

دستگاه‌های  مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان‌ساز باشد، ضمن اینکه بهترین راه شناسایی و ارتباط با گروه‌های مؤثر فرهنگی و یافتن سؤال‌ها و سرنخ‌های فکری آنان، استفاده از فضای مجازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار