پارسال ۳۸ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری منجر به سازش شد.
کد خبر: ۸۴۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 10 May 2020

کرم شیخ پور رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری، از رسیدگی به بیش از ۶۴ هزار پرونده طی سال ۹۸ در شعب شورا‌های حل اختلاف استان و سازش ۳۸ درصدی در این پرونده‌ها خبر داد.

او افزود: در سال ۹۸ بیش از ۶۴ هزار و ۴۶۰ پرونده از سوی اعضای شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی که با احتساب پرونده‌های مانده از سال قبل مجموعاً ۶۴ هزار و ۴۸۶ پرونده مختومه گردید.

شیخ پور با اشاره به مصالحه ۱۶ هزار و ۴۶۱ فقره پرونده در سال ۹۸ اضافه کرد: پارسال ۳۸ درصد پرونده‌ها با تلاش اعضای خدوم شورا‌های حل اختلاف استان به سازش و مصالحه بین طرفین منجر شد.

او ضمن مثبت ارزیابی کردن نقش شورا‌ها در کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی گفت: در سالی که گذشت رسیدگی به بیش از ۳۹ درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان بر دوش اعضای و دبیران مخلص شورای حل اختلاف بود.

شیخ پور افزود: در این سال تعداد شش فقره پرونده قتل نیز با وساطت و همت اعضای شورا‌های حل اختلاف استان به صلح و سازش منتهی گردید و این خود نشان از عزم و جدیت نهاد شورا‌ها برای اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و دوستی در بین مردم دارد.

او در پایان اشاعه فرهنگ صلح و سازش، کاهش مراجعه به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی به صورت کدخدا منشی و جلوگیری از اطاله دادرسی را از جمله وظایف ذاتی شورا‌های حل اختلاف برشمرد و از زحمات خالصانه قضات، اعضا و دبیران این نهاد تقدیر و تشکر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار