کد خبر: ۸۴۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 11 May 2020

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از نظارت کارشناسان این اداره در راستای انجام وظایف ذاتی خود، بر نحوه تولید و توزیع اقلام ضدعفونی‌کننده برپایه الکل در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: کمبودی از نظر اقلام ضدعفونی بر پایه الکل در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

رضا محمدی با اشاره به شیوع کرونا ویروس از اسفندماه ۹۸ در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و افزایش نیاز و تقاضای مردم به محصولات ضدعفونی بر پایه الکل، واحد غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان نظارت مداوم و مستمری بر داروخانه‌های چهارمحال و بختیاری داشته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در سطح استان، عنوان کرد: بازرسان در بازدیدهای خود نحوه عرضه محصولات ضدعفونی‌کننده برپایه الکل و بهداشتی از جمله ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست را ارزیابی و آزمایش می‌کنند.

وی اضافه کرد: توزیع صحیح محصولات بهداشتی از جمله اقلام ضدعفونی کننده برپایه الکل، ارزیابی نیاز شهرستان‌ها و بررسی مشکلات داروخانه‌ها از جمله اهداف این بازرسی‌ها است.
محمدی در ادامه با اشاره به کشف ۴ مورد تخلف کشف شده در بازرسی‌های صورت گرفته، بیان کرد: مردم مهم‌ترین مسئله در کنترل این ویروس را رعایت بهداشت فردی و محیطی بدانند و از حضور غیر ضروری در مکان‌های شلوغ  پرهیز کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و نظارت بر این اقلام  بر عهده سازمان غذا و دارو است، توضیح داد: مردم اقلام ضدعفونی کننده بر پایه الکل را تنها از داروخانه‌ها خریداری کرده تا هم از نظر درمانی و بهداشتی و هم از نظر کیفیت آن‌ اطمینان خاطر داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی از نظر اقلام ضدعفونی‌کننده برپایه الکل در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، یادآور شد: توزیع اقلام ضدعفونی‌کننده برپایه الکل صرفا بر عهده داروخانه‌های سطح استان است و به مراکزی که این محصولات را عرضه می کنند اخطار داده شده که از این کار خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار