معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از بهبود ۴۱۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 11 May 2020

 فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان شروع بیماری تا کنون، یک هزار و ۳۰۹ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند.

او تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را سه هزار و ۱۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۳۲ بیمار مبتلای قطعی یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رحمانی اضافه کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات پنج بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۴۵۹ نفر است.

او ادامه داد: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته مورد جدید، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان همان ۲۸ نفر هستند.

رحمانی در ادامه به هم استانیان توصیه کرد: ضمن رعایت فاصله اجتماعی با دیگران و خودداری از شرکت در تجمعات اگر همه ساله میزبان مهمانانی از سایر استان‌ها در این فصل از سال هستند، امسال در تماس تلفنی از این عزیزان بخواهند با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و احتمال گسترش شیوع آن، تا ریشه کنی این بیماری از مسافرت به استان خودداری نمایند.

او گفت: احیاناً در صورت داشتن مسافر از سایر استان‌ها علی رغم توصیه‌های مکرر، از این عزیزان بخواهید با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی آموزش‌های لازم در خصوص نحوه پیشگیری و سرایت بیماری کووید ۱۹ را فرا بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار