در سال گذشته ۱۸۹ فقره پرونده تخلف مربوط به قطع بیش از یک هزار درخت جنگلی در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.
کد خبر: ۸۴۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 13 May 2020
حسن عسگری جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته ۱۸۹ فقره پرونده تخلف مربوط به قطع یک هزار و ۷۳۶ اصله درخت جنگلی در استان تشکیل شد.
 
او افزود: همچنین طی این مدت ۸۵ فقره پرونده تخلف برای تخریب و تصرف ۹۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان تشکیل گردید.

عسگری ادامه داد: فروردین امسال هم با کشف ۴۶۶ اصله درخت قطع شده در استان، ۱۰ فقره پرونده تخلف تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
او، تعداد پرونده‌های تخلف تشکیل شده برای تخریب و تصرف جنگل‌ها در فروردین امسال را سه فقره عنوان و اضافه کرد: این تعداد پرونده مربوط به تخریب و تصرف چهار هکتار از عرصه‌های جنگلی است.

عسگری همچنین به قاچاق چوب و زغال در شهرستان‌های جنگلی استان به ویژه لردگان و کیار اشاره کرد و گفت فروردین امسال ۶ فقره پرونده تخلف مربوط به قاچاق ۱۰ تن چوب و ۸۸۰ کیلوگرم زغال و سال گذشته نیز ۱۸۰ فقره پرونده در رابطه با قاچاق ۸۸ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم چوب و پنج هزار و ۶۳۶ کیلوگرم زغال برای متخلفان در استان تشکیل شد.

او مهمترین دلیل تخریب جنگل‌ها را وابستگی معیشت مردم به آن‌ها دانست و گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع با سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند و یا موضوع را به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

عسگری اظهار داشت: از مجموع مساحت چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ع
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار