مجید درویشی گفت: عاملیت سیگار دارای رانت بوده و باید با تشدید قوانین و نظارت‌ها با هر گونه سوءاستفاده مانع تخلف در این راستا شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 04 June 2020
فرماندار شهرستان اسدآباد از تعلیق شش ماهه ۱۱ عامل سیگار در اسدآباد خبر داد و گفت: از ۱۵ عامل سیگار در شهرستان ۱۱ عامل به علت تشکیل پرونده تخلف مطابق اساسنامه به مدت شش ماه به حالت تعلیق درآمده اند.

به گزارش ایسنا، درویشی با اشاره به وجود ۱۵ عامل توزیع سیگار در شهرستان گفت: ملایر با ۳۶۰ هزار جمعیت سه عامل توزیع سیگار دارد و این در حالیست که اسدآباد با ۱۰۰ هزار جمعیت دارای ۱۵ عامل توزیع سیگار بوده که از این تعداد چهار عامل فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: عاملیت سیگار دارای رانت بوده و باید با تشدید قوانین و نظارت‌ها با هر گونه سوءاستفاده مانع تخلف در این راستا شد.

درویشی در ادامه از وجود ۳۴۷ تاکسی فعال در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این تاکسی‌ها برای تجهیز تاکسی‌های خود به دستگاه کارتخوان یک ماه فرصت دارند چراکه برای مدیریت کرونا در بحث سلامت مردم، نصب و راه اندازی کارتخوان در داخل تاکسی‌ها یک ضرورت است.

فرماندار اسدآباد همچنین با بیان اینکه از ۵۰۰ واحد صنفی تنها ۸۶ واحد کالا‌های خود را ثبت سامانه کرده اند، یادآور شد: باید تمام کالا‌های وارده به واحد‌های صنفی ثبت سامانه شود در غیر این صورت با متخلفان در شهر و روستا برخورد خواهد شد.

درویشی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و دستکش و رعایت بهداشت و ضدعفونی وسایل مصرفی در آرایشگاه‌های مردانه جزء قانون کرونایی بوده که در این راستا با متخلفان برخورد می‌شود.

 اعلام وضعیت سفید کروناویروس تصمیم کشوری است

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد نیز گفت: اعلام وضعیت سفید کروناویروس در شهرستان اسدآباد به عنوان نخستین شهرستان استان همدان یک تصمیم کشوری است که براساس تعاریف ستاد ملی کرونا و شاخص‌های مربوطه همچون تعداد افراد بستری مثبت و مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته، حاصل می‌شود.

دکتر بهنام رضا مخصوصی افزود: وضعیت سفید به معنای محو و نبود بیماری نیست و اگر ما به مرحله محو بیماری برسیم، وضعیت سبز اعلام خواهد شد که در هیچ جای دنیا فعلاً وضعیت سبز کرونایی اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: نگهداشت وضعیت سفید از کسب آن، مهمتر و دشوارتر بوده و با توجه به تعطیلات اخیر و تعطیلات پیش رو، درخواست عاجزانه ما از مردم شهرستان، همچنان رعایت موازین بهداشتی، رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و عدم حضور افراد پرخطر، دیابتی، سالمندان، کودکان، افراد مثبت و مشکوک کرونا و خانواده‌هایشان و ... در اجتماعات است.

مخصوصی همچنین ضمن هشدار این نکته که در برخی از شهرها، وضعیت سفید کرونا به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی دوباره به وضعیت قرمز و هشدار رسیده‌اند، تصریح کرد: اخیراً مشاهده شده که مراسمات جشن و عزا در شهرستان انجام شده و این در حالیست که برگزاری هرگونه مراسمات به ویژه در فضا‌های بسته، بسیار خطرناک است و موجبات ابتلای تعداد کثیری خواهد شد و برگزاری این اجتماعات به همین علت، ممنوع است و خواهش ما از مردم اسدآباد این است که با توجه به زحمات شبانه روزی تیم مدیریتی شهرستان و مدافعان سلامت و مردم، وضعیت سفید اسدآباد به دشواری حاصل شده و در ادامه مسیر، همه مردم و مسئولان باید، چون گذشته همراهی کرده تا به تثبیت این وضعیت برسیم.

وی ضمن اعلام اینکه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد طی مدت بیش از سه ماهه اخیر با زحمات کادر خدوم و ایثارگر خود توانسته است در بحث‌های غربالگری، بیماریابی و ثبت‌نام اصناف حائز رتبه‌های برتر کشوری شود، گفت: هنوز عوارض این بیماری به ویژه در درازمدت مشخص نیست، کما اینکه برخلاف رفتار اجدادش (سارس - مرس) بسیار به گرما مقاوم است و کمترین سهل انگاری موجبات لطمات جدی می‌شود و کاهش حساسیت در جامعه، باعث رشد و ابتلا می‌شود به همین منظور از همه مردم عزیز بار دیگر درخواست می‌کنیم کماکان به جزء موارد ضروری در خانه بمانند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد، مخصوصی در پایان تصریح کرد: در دنیا افزون بر شش میلیون مبتلا داریم و هنوز دارو یا واکسنی علیه آن وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار