طرح سالم‌سازی دریا با ۱۵ روز وقفه نسبت به سال‌های گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا از امروز پنجشنبه در سواحل مازندرانی دریای خزر آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 04 June 2020

طرح سالمسازی دریا که از سال۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا در آب های ساحلی دریای در استان مازندران شروع شد، سال های قبل از اول خرداد اجرایی می شد. این طرح در میان مردم به طرح دریا و طرح ساماندهی دریا هم شهرست دارد.

سخنگوی ستاد ساماندهی دریای خزر در مازندران به خبرنگار ایرنا گفت که طرح دریا در ۹۱ نقطه از سواحل دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران با الزام رعایت پروتکل های بهداشتی شروع شد.
علی رجبی وندچالی افزود که با آغاز اجرای طرح حدود یکهزار و ۲۰۰ ناجی غریق در مناطق اجرای طرح و نقاط حادثه خیز دریای خزر مستقر شده اند.

وی گفت که حدود ۹۰۰ نفر از نجاتگران برای حفظ سلامت مجاوران و مسافران در حدود ۳۷۰ نقطه حادثه خیز ساحل مازندرانی خزر و بقیه در داخل طرح های ساماندهی فعالیت دارند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران فعالیت طرح های ساماندهی دریا در استان را مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست و اظهار داشت : تمام طرح های ساماندهی در استان از سوی فرمانداری ها و استانداری به عنوان ناظران عالیه به طور دقیق نظارت می شود و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به تعطیلی طرح ها خواهد شد.
رجبی وندچالی از عادی سازی رفتاری مردم استان و حتی مسافران نسبت به ویروس کرونا پس از پایان ماه مبارک رمضان گله کرد و افزود : عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا از سوی مردم استان و مسافرانی که از اقصی نقاط به این خطه شمال کشور سفر کردند، تا حدودی نگرانی کادر درمانی استان را هم موجب شده ، ولی با نظارت بیشتر و فرهنگ سازی به دنبال تغییر رفتار هستیم.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بر پیکره اقتصاد گردشگری استان مازندران ، اظهار داشت : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم استان و مسافران می تواند مشکلاتی را ایجاد کند ، این در حالیست که با رعایت این پروتکل های سلامت محور می توان هم بر ویروس کرونا غلبه و هم از فشار بیشتر بر اقتصاد گردشگری استان جلوگیری کرد.
طرح ساماندهی دریای خزر به دنبال افزایش آمار مرگ ناشی از غرق شدن در آب های ساحلی دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران از سال ۹۱ به صورت آزمایشی شروع شد و از سال ۹۲ با حضور ناجیان غریق و مدیریت جمعیت هلال احمر استان و نظارت استانداری و دستگاههای چون نیروی انتظامی، تربیت بدنی و اورژانس ۱۱۵ وضعیت رسمی به خود گرفت.
اجرای این طرح باعث کاهش غریق شد به طوری که براساس آمار رسمی در سال گذشته حدود ۳۰ نفر در طرح های ساماندهی غرق شدند ، در حالی که در سال ۹۱ تعداد غرق شدگان بیش از ۲۰۰ نفر بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار