کد خبر: ۸۵۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 04 June 2020

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی-نماینده ولی فقیه در گیلان

تابناک/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: اگر هر حرکتی در جهان مبتنی بر مردم، رهبری و اسلام باشد، انقلاب عظیمی در جهان شکل خواهد گرفت که نمونه آن، انقلاب اسلامی ایران است و امروز دوست و دشمن بر تاثیرگذاری بین المللی این اتفاق بزرگ اذعان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالگرد امام راحل و سالروز قیام 15 خرداد، گفت: قیام 15 خرداد از جمله قیام های نورانی ایران اسلامی است که به رهبری فقیه برجسته و از تبار روحانیت شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: این قیام آغاز مبارزات ایران به رهبری امام راحل بود که توانست طومار حکومت شاهنشاهی را در هم پیچد و مردم ایران اسلامی را عزت و هویت بخشد، به طوری که از ملت سست و ضعیف، اسطوره بسازد.

اماام جمعه رشت با اشاره به رکن اول انقلاب یعنی اسلام، گفت: اسلام دین کاملی است که همه برنامه های سعادت بخش را تعیین کرده است، به طوری که انسان نیاز به هیچ برنامه دیگری ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: دین اسلام، مقاومت و مقابله با استکبار را به انسانها آموخته است و برای همین منظور همه اولیاء الهی جان خود را فدای اسلام کردند و چون قیام 15 خرداد مبتنی بر اسلام بود، ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی ادامه داد: عامل دوم پیروزی انقلاب، رهبری است. نقش بی بدیل رهبری در طول تاریخ انبیاء الهی و پیامبر و اهل بیت(ع) برکسی پوشیده نیست، چرا که رهبری ستون خیمه نهضت های بشری است، به ویژه این که اگر خیمه حرکت انسانها براساس توحید شکل بگیرد، رهبری در چنین مواردی دارای نقش بی بدیل است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: امروز در همه مبارزات اگر رهبری عادل باشد آن مبارزه به سرمنزل مقصود خواهید رسید. در انقلاب ایران هم این گونه بوده است و ستون رهبری باعث شده انقلاب در همه بلاها و طوفانهای سهمگین نشکند و مقاومت کند و ادامه مسیر دهد.

امام جمعه رشت یادآور شد: اگر نقش رهبری حکیم در فتنه 88 نبود، طومار انقلاب درهم پیچیده می شد، ولی تدابیر رهبری همه توطئه ها را خنثی کرد و دشمنان مأیوس شدند.

وی اظهار کرد: نقش سوم در پیروزی انقلاب از آن مردم است. تا مردم در انقلاب نباشند و حمایت از دو نقش قبلی نکنند، هیچ انقلابی به ثمر نمی رسد. نمونه آن در دوران ولایت امام علی(ع) بود که مردم حمایت نکردند و فریب شیطان را خوردند و نهایتا ولی خدا به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: در انقلاب ایران، مردم در همه صحنه ها حضور آگاهانه داشته اند و توطئه ها را در هم کوبیدند و همین مسئله امروز تبدیل به الگویی برای سایر کشورها شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: به دلیل این که انقلاب دارای این سه رکن بود، قیام 15 خرداد هم ماندنی و ماندگار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار