کد خبر: ۸۵۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 04 June 2020
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه مردم و فعالان سیاسی به شفافیت آرای نمایندگان گفت: فعلاً این طرح، توسط نمایندگان امضاشده و پیش‌بینی اینکه اغلب نمایندگان به این طرح رأی بدهند، یا نه سخت است.
اعلام نظر قبل از رأی‌گیری به معنای شفافیت آرا نیست

تابناک/جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان که در روز سه‌شنبه در مجلس یازدهم به امضا رسید، اظهار کرد: شفافیت آرا، مطالبه‌ای است که توسط فعالان سیاسی، مردم و شخصیت‌های شناخته‌شده مورد مطالبه قرارگرفته و مجلس دهم نیز برای این موضوع خیزشی برداشته بود.

وی با بیان اینکه در مجلس دهم نیز بحث شفافیت آرا به امضای نمایندگان رسیده اما به تصویب نرسید، گفت: تعدادی از نیروهایی که اعتقادی به شفافیت آرا نداشتند، آن را به مجمع تشخیص، شورای نگهبان، شورای انقلاب فرهنگی و سایر مجموعه‌ها، گسترش داده تا بحث را از اصل مسئله دور کنند، امیدوارم که این مسئله در مجلس یازدهم، نیز توسط نمایندگان به حاشیه نرود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه نمایندگان مجلس یازدهم بحث طرح شفافیت آرا را به سرانجام برسانند، تصریح کرد: فعلاً این طرح، توسط نمایندگان امضاشده و پیش‌بینی اینکه اغلب نمایندگان به این طرح رأی بدهند، یا نه سخت بوده چراکه  ممکن است برخی از نمایندگانی که این طرح را امضا کرده درنهایت به این طرح رأی ندهند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه طرح شفافیت آرا باید بعد از امضا باید به گروه فرهنگی یا گروه اصل ۹۰، رفته تا به تصویب نهایی برسد، افزود: طرح شفافیت آرا، یک مطالبه بسیار خوبی است که موکلین از نمایندگان خود دارند، آن‌ها می‌خواهند بدانند، نمایندگانشان در خصوص موضوعات مختلف سیاست خارجی، اقتصادی، مبارزه با فساد و امور مختلف، چه موضعی داشته و نظر آن‌ها چیست.

وی با اذعان به  اینکه اعلام نظر، قبل از رأی‌گیری به معنای شفافیت آرا نیست، بیان کرد: ممکن است نماینده قبل از رأی‌گیری حرفی بزند، صرف حرف زدن و بیان نظر، نمی‌تواند سند موضع نماینده باشد، لذا بعد از رأی دادن بیان موضع، برای مردم قابلیت پیدا می‌کند نه پیش از آن.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساختار مجلس یازدهم و حضور نمایندگان تازه‌نفس که با شعارهای امیدبخش به مردم وارد مجلس شده‌اند، گفت: درباره اینکه آیا شفافیت آرا به تصویب نمایندگان مجلس یازدهم، می‌رسد یا نه باید زمان بگذرد تا روند رأی دادن نمایندگان مجلس مشخص شود، چراکه هنوز شناخت عمقی از نمایندگان وجود ندارد.

کوچکی‌نژاد با ابراز امیدواری از اینکه این طرح در مجلس یازدهم  مورد تصویب قرار بگیرد، افزود: این موضوع در مجلس گذشته نیز مطرح شد و به امضای نمایندگان رسید اما در زمان رأی‌گیری نمایندگان رأی و نظر دیگری دادند، لذا باید دید در زمان رأی دادن نمایندگان مجلس یازدهم به این موضوع رأی خواهند داد یا خیر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار