منصور یزدی زاده مدیرعامل و علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان سه شنبه 13 خردادماه طی نشستی با حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت و معاونین وی در محل این وزارتخانه دیدار و در خصوص حل مشکلات ذوب آهن برای دستیابی به تولید مطابق ظرفیت کامل خود ، گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 04 June 2020

مدرس خیابانی در این نشست  پس از استماع گزارش منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اقدامات صورت‌گرفته در این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان نماد صنعت فولاد کشور را ارزشمند و قابل‌تقدیر دانست و از زحمات تلاشگران سخت کوش این شرکت قدردانی کرد .
سرپرست وزارت صمت با اشاره به سال جهش تولید و الزام رفع موانع تولید در کشور ، بر تامین سنگ آهن مورد نیاز این مجتمع عظیم صنعتی تاکید نمود و گفت : تولید محصول استراتژیک ریل که آرزوی دیرینه ایرانیان بود به یُمن سخت کوشی این قشر توانمند به منصه ظهور رسید و کشور از واردات ریل بی نیاز شد،وزارتخانه نیز از این افتخار ملی حمایت کامل دارد.
تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا در شرایط تحریم،جهاد است
وی افزود : در شرایطی که دشمن با تحریم های ظالمانه،اقتصاد کشور را هدف قرار داده است تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا و ارز آوری برای کشور به واقع جهاد است.
مدرس خیابانی ، توان صادراتی ذوب آهن اصفهان که 50 درصد تولید خود را صادر می کند بسیار ارزنده دانست و از معاونت معادن و صنایع معدنی خواست که با توجه به این پتانسیل خوب که در صنایع معدنی در امر صادرات وجود دارد و با عنایت به نیاز ارزی کشور و با هدف تامین نیاز درون گروهی G15  توسعه صادرات را با این رویکرد دراولویت قرار دهد .
از جمله تصمیمات مهم این نشست تشکیل کارگروه مشترک وزارت صمت و ذوب آهن با هدف رفع موانع تولید و رسیدن این مجتمع عظیم صنعتی به ظرفیت اسمی بود که قطعاً آثار مثبت آن در چشم انداز ذوب آهن اصفهان ارزنده خواهد بود .
داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز از اقدامات ذوب آهن اصفهان که در راستای منطقی سازی قیمت های بازار پیشگام شد و همراهی موثری با این وزارت در جهت تنظیم بازار نمود ، قدردانی کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان حامی معادن زغال سنگ است و اشتغال در این معادن را حفظ نموده است ، گفت : این شرکت با تمام این تاثیرات مثبت در بخش معدن و صنعت کشور همچنان با مشکلاتی مواجه است و از جمله اینکه به دلیل شیوه تولید ، از یارانه انرژی بهره مند نیست . لذا حمایت از ذوب آهن اصفهان که تاثیر چشمگیری در اشتغالزایی دارد ، بسیار مهم و سرنوشت ساز است .
در ابتدای این نشست مدیرعامل ذوب آهن ضمن قدردانی از سرپرست وزارت صمت که به همراه معاونین خود ، رسیدگی به مشکلات ذوب آهن را از جمله برنامه های کاری خود قرار داده اند ،  گزارش کاملی از عملکرد این شرکت ارائه داد و در ادامه چالش های این شرکت در راستای تحقق جهش تولید را یادآور شد .
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : تامین نیاز ارزی کشور از مسیر صادرات محصولات دارای ارزش افزوده بالا امکان پذیر می شود، در این راستا ذوب آهن اصفهان که محصولاتی با کیفیت جهانی تولید می کند ، موفق شده نیمی از تولید خود را حتی به کشورهای اروپایی صادر کند .
علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان نیز گفت : این مجتمع عظیم صنعتی که مادر صنعت فولاد کشور محسوب می شود ، در امر اشتغال زایی و تامین نیاز کشور به محصولات استراتژیکی همچون ریل بسیار موفق عمل کرده است و لذا حمایت از این واحد صنعتی بسیار ضروری و تعیین کننده است .
شایان ذکر است در این نشست ، چالش های پیش روی ذوب آهن اصفهان در محورهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی خوبی در این راستا به ویژه جهت برون این شرکت از مشکلات تامین مواد اولیه از جمله سنگ آهن و زغال سنگ اتخاذ شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار