معاون اجرایی تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری از کشف و ضبط ١٥ خودروی احتکار شده در استان خبر داد و گفت: پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان در سه ماهه اول سال ٩٩ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٧ درصد افزایش داشته‌است.
کد خبر: ۸۶۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 22 June 2020
افزایش ٢٧ درصدی پرونده‌های وارده به تعزیرات چهارمحال و بختیاری

قاسم رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اقدامات انجام شده در سه ماهه اول سال جاری گفت: از ابتدای سال ٩٩ تا پایان سه ماهه اول سال، چهار طرح به اجرا درآمد که طرح تسهیل عرضه ملزومات بهداشتی در زمان شیوع کرونا یکی از این طرح‌ها بوده‌است و موارد کشف و ضبط شده با دستور قضائی به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

وی با اشاره به طرح نوروزی ٩٩ برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تورم سالیانه تا پایان فروردین ماه، ادامه داد: طرح ضیافت ٩٩ نیز در ماه مبارک رمضان و طرح جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی خودرو همزمان با سراسر کشور با برپایی گشت‌های مشترک اجرا شد.

کشف و ضبط ١٥ خودروی احتکار شده در چهارمحال و بختیاری

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گران‌فروشی و احتکار خودرو توضیح داد: ١٥ دستگاه خودروی احتکار شده کشف و ضبط شد و پرونده به محض احراز تخلف از دستگاه قضائی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

رفیعی بیان کرد: طرح مقابله با احتکار خودرو و تسهیل عرضه ملزومات بهداشتی همچنان در دستور کار قرار دارد و گشت‌های مشترک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک انجام شده تا یک تیرماه سال جاری خاطرنشان کرد: ٢١ اکیپ گشت مشترک و ٩٥ مورد بازرسی در سه ماهه اول سال ٩٩ انجام شد که ١٧ مورد تخلف وجود داشت، پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده‌است.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شعب رسیدگی در تعزیرات حکومتی در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز فعالیت کرده و تعداد پروند‌ه‌های وارده در سه ماهه اول سال ٥٣٤ فقره بوده است.

رفیعی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مختومه در این اداره ٥٦٥ مورد بوده، اظهار داشت: تعدادی از پرونده‌ها از قبل مطرح بوده‌است لذا تعداد پرونده‌های مختومه از تعداد پرونده‌های وارده بیشتر است.

وی میزان محکومیت متخلفین را بالغ بر ٥٧ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متاسفانه گرانی سیمان و لوازم خانگی را داریم که غیرقانونی بوده و با متخلفین برخورد قاطع خواهیم داشت، بخشی از ماجرا به تولیدکننده برمی‌گردد که کالا را توزیع نکرده و ما در صورت بررسی گزارشات، به سرچشمه و منبع گرانی می‌رویم.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: ‌هدف ما از برگزاری گشت‌های مشترک، پیشگیری از وقوع تخلفات بوده و در صورت مشاهده تخلفی، بدون درنگ و با جدیت برخورد می‌کنیم.

رفیعی اضافه کرد: تعداد پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری در سه ماهه اول سال ٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ٢٧ درصد افزایش داشته که نشان از افزایش تخلفات و فاصله‌گیری از قانون دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار